Ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik ütles Delfile, et laenu pakkumisel peavad olema täidetud kõik nõuded, mis puudutavad pangateenuse osutamist. „Kliendile tuleb täpselt lahti seletada, palju talle teenus maksma läheb, kuidas kujuneb kuumakse, mis on [antud juhul] riigireiting ja kuidas see mõjutab tema laenumakset jne. Samuti tuleb laenuhuvilisele selgeks teha ka kõik võimalikud ohud.“ Turetski-Toomik soovitas inimestel võrrelda eirnevate pankade poolt pakutavaid eluasemelaene ja nende tingimusi

Swedbanki esindajad ütlesid tänasel pressikonverentsil, et nad käisid oma ideed tutvustamas tarbijakaitseametis ja finantsinspektsioonis ning vastukaja oli pigem positiivne, kuid siiski äraootav, sest selline intressi arvutamise loogika on neilegi uus.

„Kui päris aus olla, siis on ka siiani kasutatav intressi kujunemise loogika paljudele laenuvõtjatele segane,“ möönas Turetski-Toomik. „Kuid seni kuni tarbijate õigusi pole rikutud ja inimesed on neile eelnevalt tutvustatud tingimustega nõus olnud, pole ka probleemi.“

Uus intressi arvutamise loogika puudutab eelkõige just uusi laenuvõtjaid. Turetski-Toomik soovitab valikul lähtuda vanasõnast – üheksa korda mõõda, üks kord lõika. „Ja kui uus süsteem tundub ikka liiga keeruline, vali klassikaline variant.“