Mullu majanduskriisi järgselt taas kasumisse tõusnud kontserni auditeerimata müügitulu oli 402,8 miljonit eurot, teatas ettevõte.

„Kahel viimasel aastal õnnestus Kaubamaja kontsernil teha sisuliselt samas suuruses käivet, kuid mullu vahetasime varasema 12,6 miljoni eurose kahjumi 17-miljonilise kasumi vastu – tulime masust edukalt välja. Tegemist oli päris raske katsumusega, kuid ega meil toonases majanduskeskkonnas muid valikuid polnud. Sama ülesanne oli sisuliselt kõigi Eesti ettevõtete ees ning võime rõõmustada, et meil jätkus vajalikul määral võimekust,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Me saavutasime tulemuse, milleni plaanisime jõuda ning mille suunas tugevalt töötasime. Kontsern säilitas rasketel aegadel oma müügimahud ja turupositsiooni käest ei andnud. Vastupidi, oludes, kus kontserni läbimüük eelmisel aastal vähenes 1,3% võrra, näitas meie turuosa siinses jaekaubanduses jätkuvat kasvu,“ lisas Raul Puusepp.

Raul Puusepa sõnul oli detsembri lõpu seisuga Kaubamaja kontsernil üle 439 400 püsikliendi, mis teeb aastaseks juurdekasvuks 11,3%. Sellega on kontsernist saanud suurima kliendibaasiga kaubandusgrupp Eestis.

„2010. aastal jätkasime kontsernsiseseid tegevusi kulude vähendamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks. Eks nende sammude järelkaja on tunda ka tänavu ja veel edaspidigi,“ tõdes Raul Puusepp. „Eelmisesse aastasse jäid euro kasutuselevõtuga seotud ühekordsed kulutused suurusjärgus 0,2 miljonit eurot. Tallinnas kehtivat müügimaksu maksis kontsern mullu 1,2 miljonit eurot ning selgi aastal tuleb kahjuks veel selle maksukoormisega arvestada.“

Samas lisas Puusepp, et eelmise aasta tugev neljas kvartal jaekaubanduses, mil jaekäive Eestis kasvas ligi 10%, kinnitas uue majanduskasvu mõju järk-järgulist jõudmist ka tarbija ostukorvi. „Selle trendi püsimist ja tarbimise suurenemist loodame ka järgnevatel kuudel, arvatavasti kujuneb tugevamaks aasta teine pool. Oma positiivset mõju kontserni edaspidisele tulemuslikkusele peaks andma ka sellest aastast kasutusele võetud uus majandusarvestussüsteem.“

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite 2010. aasta käive oli 300,2 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni), kahanedes aastaga 1,4%. Selverite maksueelne kasum oli mullu 9,3 miljonit eurot (146,1 miljonit krooni), suurenedes aastaga 11,3 miljoni euro (176,7 miljoni krooni) võrra. Kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli mullu Selveris 361 eurot (5700 krooni) kuus, kasvades aastaga 6,4% võrra. Eestis asuvates Selverites sooritati 2010. aastal 33,3 miljonit ostu, mis ületab varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,8% võrra. Detsembri lõpu seisuga kuulub Selveri ketti 35 kauplust ja keskusköök. Selveri turuosa on 18,3%.

Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta müügitulu oli 73,7 miljonit eurot (1,15 miljardit krooni), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,6%. Kaubamajade kasum oli mullu 1,4 miljonit eurot (21,2 miljonit krooni).

Seni kolme I.L.U. kosmeetikakauplust opereerinud OÜ TKM Beauty Eesti 2010. aasta müügitulu oli kokku 2,2 miljonit eurot (34,6 miljonit krooni). Aruandeaasta puhaskahjum oli 0,4 miljonit eurot (6,9 miljonit krooni). I.L.U. keti neljas kauplus avati 2010. aasta septembris Kristiine Keskuses.

Autokaubanduses oli 2010. aasta müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta 12,9 miljonit eurot (202 miljonit krooni), jäädes eelmise aasta samale perioodile alla 2,8%. Autokaubanduse puhaskasum oli mullu 0,2 miljonit eurot (3,4 miljonit krooni).

Jalatsikaubanduse müügitulu 2010. aastal oli 13,5 miljonit eurot (211,0 miljonit krooni). Müügitulu kasvas võrreldes 2009. aastaga 17,4%. Jalatsikaubanduses kujunes mullu kahjumiks 0,5 miljonit eurot (7,8 miljonit krooni), mis on 2009. aastaga võrreldes 84,8% vähem. Detsembri lõpu seisuga opereerib Suurtüki NK OÜ Eestis 14 kauplust, ABC King AS Eestis 11 kauplust ja ABC King SIA Lätis 3 kauplust.

Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,5 miljonit eurot (38,8 miljonit krooni) ning kasumiks kujunes 6,7 miljonit eurot (104,6 miljonit krooni).