“Nagu tunglemise järgi arvata võib, mõjuvad sellised kampaaniad väga hästi,” ütles Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Enn Parel. Kaubamajal on kombeks osturallisid korraldada kaks korda aastas: aprillis ja oktoobris. “Osturalli päevad on meile jõulueelse rüsina kõrval ühed edukamad,” ütles Parel.

Uus hooaeg

Kampaaniad on ajastatud Pareli sõnul nii, et uus müügihooaeg on käimas ning inimestel on vaja uusi rõivaid ja ka näiteks kodutehnikat soetada. Samuti on osturallid paika pandud selleks ajaks, kui suurel osal inimestest on palk eelmise kuu eest kätte saadud.

Seda, kui suured on kampaania ajal Tallinna Kaubamaja käibed, Parel ei öelnud, viidates börsiettevõtte staatusele. Samas tõdes ta, et võrreldes tavapäevadega on müüginumbrid umbes kaks korda suuremad.

Pareli sõnul pole Kaubamaja Osturalli eesmärk toodetele allahindlust teha, vaid tavasortimendist erinevat kaupa pakkuda: kaupa müüakse suurtes kogustes ning teenitakse n-ö massi pealt.

Peamiselt tehakse häid pakkumisi rõivastele, kodu- ning ilutoodetele.

Seda, kui palju eri tooteid kampaania käigus soodsa hinnaga müügis on, ei osanud Parel täpselt öelda. “Neid on sadu, kui mitte isegi tuhandeid,” märkis ta.

Nii on rõivafirmadest Kaubamajal head pakkumised näiteks Lee Cooperi, Mustangi ning Big Stari kaupadele.

Kokkulepet pole

Tallinna Kaubamaja turundusdirektori sõnul on viimasel ajal müügikampaaniatega peale Kaubamaja ja Stockmanni ühinenud ka mitu marketit. Samas pole see Kaubamaja müüginumbreid kahandanud, pigem vastupidi. “Näiteks Stockmanniga on meil tekkinud teatav sünergia. Meil on kampaaniad ühel ajal ja inimesed külastavad nii meid kui ka Stockmanni,” lausus Parel. Samas pole tema sõnul Kaubamaja ja Stockmann oma ettevõtmiste kooskorraldamist kokku leppinud.

Pareli ütles, et Tallinna Kaubamajas käib Osturalli päevadel umbes 150 000 inimest.

A-Selveri juhataja Ain Taube sõnul kasvab nende kampaania, Laadapäevade käigus müügikäive enam kui kaks korda.

Citymarketite keti juhi Riho Maureri hinnangul kasvab neil Mammutipäevade raames külastajate hulk umbes 30 protsenti. “Ka inimeste ostukorv on kampaaniate ajal tunduvalt suurem,” tõdes ta.

Maureri sõnul läheb Citymarketil hästi just tööstuskaupade müük. “Samas peab teadma, millist kaupa inimestele pakkuda. Otsustav on kauba hind ja kvaliteet.”

Stockmanni kaubamaja juhataja Maisa Romanaineni sõnul läheb neil Hullude Päevade raames väga hästi elektroonikamüük. “Samuti müüme mitu rekkatäit näiteks Serla WC-paberit,” lausus ta.

Romanainen märkis, et Stockmanni müügikäive sooduskampaania ajal ületab mitu korda tavaliste päevade oma, samuti külastab kaubamaja mitu korda rohkem inimesi.

“Müük on parem kui jõulude ajal,” tunnistas ta.