Eestis kehtivate normatiivide kohaselt peab talvine diisel olema saadaval alates 1. detsembrist kuni veebruari lõpuni. ?Eesti kütuseturu kvaliteediliidrina on Statoil alati soovinud oma diislikütuste klientidele pakkuda parimat ja ilmastikutingimustele vastavat kütust ning sestap oleme talvediisli laialivedu alustanud igal aastal tunduvalt varem kui seadus seda nõuab,? märkis Eesti Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luik.

?Talviste probleemide peapõhjustaja on diiselmootori toitesüsteemi puhul külm. Madalatel temperatuuridel tekivad diislikütuses parafiinihelbed, kütusefilter ummistub ja auto ei käivitu,? selgitas Luik. Statoili talvine diislikütus on vähendatud parafiinisisaldusega. Külmakindluse tõstmiseks kasutatakse ka fortis-lisandit, mis parandab kütuse voolavust ning takistab parafiinikristallide moodustamist.

Käesoleva nädala Eesti ilmatingimusi vaadates peaksid diiselmootoriga autode juhid Luige sõnul juba talvise autokütuse kasutamisele üle minema. ?Talvist diislit tankides soovitame esimestel kordadel paagi kindlasti täis võtta, sest vastasel korral võib paagipõhjas oleva suvise diisli ja väikeses koguses lisatud talvise diisli segu ikkagi mitte piisavalt külmakindlaks osutada ning mootor hakkab külmakraadide puhul tõrkuma,? lisas ta.

Kütuselisand fortis hoiab diiselmootori pihustiotsad puhtana, määrib mootorit paremini ja kaitseb kütusepaaki rooste eest. Lisaks hoiab fortis ära kütuse vahutamise. Kütus vastab EVS EN 590:2002 sertifikaadile. Kõik see kokkuvõttes tagab diiselmootorile pikema, tõrgeteta eluea ning korras mootor omakorda toob kaasa ka väiksema kütusekulu.