Venemaa riigiraudtee kavatseb ettevõtte presidendi Vladimir Jakunini juhtimisel järgneva kahe aasta jooksul erastada 48 tütarettevõtet ja hiljem kaasata erainvestorid isegi emaettevõttesse, kirjutas RBK daily.

Suurema tütarettevõttena erastatakse tänavu strateegilisele investorile 75 protsenti operaatorfirmast Pervaja Gruzovaja Kompanija PGK. Tehingu vastu tunnevad huvi Venemaa transpordiäri juhtivad tegijad Vladimir Lisin ja Eestit läbiva naftatransiidi taga seisev Gennadi Timtšenko.

Ligi 3,8 miljardit euro väärtuseks hinnatud PGK aktsiate erastamisega loodab raudteefirma teenida ligi 2,7 miljardit eurot.

Venemaa strateegiliselt üks olulisimaid ettevõtteid RŽD kavatseb kahe aasta jooksul erastamisega teenida kokku ligi 4 miljardit eurot, et täita oma investeerimisplaani.

Mullu suvel Edgar Savisaare kutsel Tallinnas transiidikonverentsil esinenud Venemaa riigiraudtee president Vladimir Jakunin ütles ERRile, et infrastruktuuriettevõtteid saab arendada siis, kui need kuuluvad riigile. Samuti nimetas ta kunagist Eesti Raudtee erastamist veaks ning väitis, et otsust raudtee taasriigistada sisuliselt päästis raudtee.

Eesti Raudtee natsionaliseeriti 2006. aasta lõpus majandusminister Edgar Savisaare initsiatiivil 2,35 miljardi krooni ehk ligi 150 miljoni euro eest. Eestit läbiv transiidiäri langes vahetult pärast riigistamistehingut 2007. aastal sügavasse kriisi, sest pronksiöö sündmusi ettekäändena tuues asus Venemaa Eesti raudteesuunda boikoteerima. Äritegevust suutis jätkata üksnes Gennadi Timtšenkoga seotud naftavoogusid teenindav AS E.O.S. ja sellega hiljem liidetud Pakterminal.