Eelmisel reedel selgus, et pikalt kosilasi otsinud Rootsi autotootja Saab Automobile'i soostusid ära ostma Hiina automüüjad Pang Da ja Youngman, kirjutab Äripäev.

Sel esmaspäeval võlausaldajatele esitletud uue saneerimiskava järgi paneksid Youngman ja Pang Da 50 miljonit eurot Saabi saneerimise alla. Peale selle investeeritaks 600 miljonit, et alustada uuesti tootmist. Taniberg, kes Rootsis toimuvaga hoiab end peale ametlike teadete kursis ka ajakirjanduse kaudu, ei tahtnud kindlalt väita, kas Saabi võiks nüüd päästetuks lugeda. "Ametliku informatsiooni järgi on hiinlastega alla kirjutatud MOU (ühiste kavatsuste lepe - toim) ja 15. novembril peaks midagi edasi juhtuma. Eks siis näeb."

"Iseenesest Volvo näide, kui see läks hiinlaste omandusse, pole üldse ju halb," jätkas Taniberg. "Kui Euroopa tootja jääb ikka Euroopasse, siis küll tuleb ka uusi Saabe ja Saab ärkab uuesti ellu."

Kui kõik läheb plaanipäraselt, alustab Saabi tehas taas tootmist järgmise aasta alguses. Eesmärgiks on seatud müüa järgmisel aastal 35 000-55 000 autot ja ülejärgmisel 75 000 kuni 85 000 autot.