Enam kui aasta sõidab Tartus linnaliinidel viis maagaasil töötavat bussi, mille katusele on kirjutatud "Hooli loodusest, sõida gaasibussiga".

Eile Tartus peetud rahvusvahelisel seminaril arutletigi, kuivõrd suur roll võiks olla biogaasil ja metaankütustel ühistranspordis, sest vähemalt Tartu kogemuse põhjal saab öelda, et gaasibussi kulu kilomeetri läbimiseks on diiselbussi omast 13 sendi võrra väiksem, vahendas ERRi uudisteportaal.

"Mina julgustan küll omavalitsusi selles suunas edasi tegutsema. Tartu linnas oli see muna-kana efekt üheselt lahendatud, et täpselt ühel ajal või paralleelselt hakkas tankla ehitus ja tankla ehitaja sai kindluse, et tal on kriitiline arv tarbijaid taga," rääkis SEBE Tartu linnaliinide juht Üllar Kaljuste.

Maanteeamet soetab saastekvoodi müügi raha eest kümme maagaasil töötavat bussi, millest viis peaks tuleva aasta lõpul sõitma hakkama Pärnus, teist sama palju Narvas.