Palo lubas selgitusi jagada pärast seda, kui on Elroni juhi Andrus Ossipiga. Palo ja Ossip kohtuvad esimesel võimalusel.

Tänane Ärileht kirjutas, miks kipuvad Elroni rongid aeg-ajalt poolel teel seisma jääma. Elroni juhatuse liige Riho Seppari vastusest selgub tähelepanuväärne tõsiasi: Stadler tarnis Elronile mitme raske konstruktsiooniveaga rongid.

„Suve keskpaigast hakkasid ilmnema esimesed vead voolumuunduritel, millele järgnes kohe ka Stadleri võimalike veapõhjuste analüüs. Selle tulemusena selgitati koos voolumuunduri tootnud ABB-ga välja, et tegu on konstruktsiooniveaga,” rääkis Seppar.

Voolumuunduri häirest annab märku rongi diagnostikasüsteem, seejärel mootor ei käivitu ja sõita ei ole võimalik. „Uued voolumuundurid toodetakse ABB tehases ja vahetatakse välja vastavalt tootmisvõimsusele ja tarnele. Praeguseks oleme välja vahetanud viie rongi voolumuundurid,” lisas Seppar. Elroni rongidel on garantiiperiood, mistõttu Elron voolumuundurite väljavahetamise eest maksma ei pea.

Peale selle kummitas Stadleri diiselronge ka teine konstruktsiooniviga. „See on seotud diiselmootori turbo õhuvõtutoru lõdvikutega, mis ekspluatatsioonil vibratsiooni tõttu purunesid. Praeguseks on tootja need kõik välja vahetanud. Sarnaselt eelnenuga kuulub ka see garantiiremondi alla ega too kaasa lisakulusid,” märkis Seppar.