Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna talituse juhataja Laura Soome sõnul on juba mõnda aega kütuseturul kasvav trend aktsiisiladudes diislikütusele sarnase raske kütteõli tootmine ja Eestis müümine.

Kuna raske kütteõli aktsiis on tänavu üle 30 korra diislikütuse omast väiksem, võib raske kütteõli kasutamise mõju aktsiisilaekumisele ulatuda maksuameti hinnangul selle aasta viimase nelja kuuga mitme miljoni euroni.

Sellele lisandub veel käibemaksu võimalik vähenemine. Järgmisel aastal on kahe aktsiisi vahe küll väiksem, umbes üheksakordne, sest raske kütteõli aktsiis tõuseb hüppeliselt, kuid käärid püsivad suured.

Tänane Ärileht kirjutas, kuidas Rain Rosimannus ja Arco Vara endine omanik Richard Tomingas kavandavad suurejoonelist kütuseäri. Nimelt valmistavad mehed emulgeeritud kütust, millest 20-30 protsenti on tööstuslik vesi. Teisisõnu, näiteks juhul, kui kliendil on vaja põlevkiviõli-põhist emulgeeritud kütust, siis ostab Tomingase ja Rosimannuse firma põlevkiviõli ja segab sellest töötuslikku vett ning muid lisandeid lisades kokku emulgeeritud kütuse. Selle põlemisomadused on piisavalt head, et töötada näiteks ka Tallinki laevade mootorites või Tallinna Kütte kateldes. Samas reostab veesegune kütus märksa vähem keskkonda, mistõttu väheneks Tallinki heitmemaks Rootsi sadamates.

Äripäeva artiklit loe pikemalt siit!