Eelmisel nädalal abilinnapeale Toomas Vitsutile ja kõigile Tallinnas tegutsevatele taksofirmadele saadetud kirjas kirjutab EHRL-i tegevdirektor Donald Visnapuu, et taksojuhid võtavad turistidest klientidelt tunduvalt suuremat tasu. Samuti häirib kirja kohaselt Tallinna hotellide kliente taksojuhtide puudulik käitumiskultuur, keeleoskus ja autode salongide puhtus.

Et juhtida massilisele pettusele tähelepanu, korraldasid Olümpia ja Viru hotellide turvatöötajad kahel päeval juunis hotellidesse taksoga saabunud välisturistide küsitluse, et teada saada, kui suurt tasu küsisid nende käest taksojuhid.

“Tulemused ületasid kõige halvemad ootused,” seisab EHRL-i kirjas. “Viru hotelli saabunud 35 küsitletust oli petmisjuhte 25 korral, Olümpia hotelli saabunud 30 küsitletust 23 korral!”

Kirjale lisatud tabelist küsitluste tulemustega selgub, et näiteks võttis Linnatakso taksojuht lennujaamast Viru hotellini sõidu eest 300 krooni, kuigi õige hind sellise sõidu eest on 70 krooni. Teisel juhul küsis sama firma taksojuht 100 krooni sadamast Olümpia hotellini sõidu eest, kuigi õige hind on 45 krooni.

Enim signaale petmisjuhtude kohta tuleb reisisadamast lähtuvatel marsruutidel. Enim kaebusi on Linnatakso ja Oberst Takso aadressil, selgub kirjast.

“Kuna takso kasutamisel on tegu turisti esmamuljega külastatavast maast, mis võib saata teda kogu reisi ning mõjutada lõpphinnangut, siis on loomulik, et probleem teeb meie liikmeid väga murelikuks,” märgib EHRL pöördumises.

EHRL-i koosseisu kuulub 53 hotelli kogu Eestist, sealhulgas kõik suuremad hotellid. Liit alustas tegevust 1992. aastal.