Täna kohtusid Eesti peaminister Jüri Ratas, Läti peaminister Krišjānis Kariņš, Leedu peaminister Saulius Skvernelis ja Euroopa Komisjoni eelarve- ja haldusvolinik Johannes Hahn Tallinnas.

Kohtumise fookuses on Rail Baltic ja teised piirkondlikud ühendused ning Euroopa Liidu järgmine pikaajaline eelarve aastaks 2021-2027.

Eesti peaminister Jüri Ratas ütles pressikonverentsil, et tema usk sellesse, et kolm Balti riiki võtavad raudtee ehitust ja ühendust oluliselt, on tugev. Ka Läti ja Leedu peaministrid kinnitasid, et projekti arengut jälgitakse tähelepanelikult kõrgeimal tasemel. "Leiame, et projekt peaks kiirelt edasi liikuma. Leedus on ettevalmistustööd juba lõppenud, maad on ära ostetud, tööd on tehtud ka Kaunases. Seega on meil ka suur lootus, et projekt jätkub edukalt," kinnitas Skvernelis. Kõik valitsusjuhid tõid välja, et küsimustega tegeletakse edasi märtsikuisel kohtumisel Vilniuses.

Karins kinnitas, et kõige suurem küsimus Rail Balticu puhul ongi juhtimisstruktuuri toimima saamine.

Volinik Hahn tõi sisse ka Brexiti teema, mis sunnib euroliitu toetusrahasid kärpima. "Peame rakendama kokkuhoiupoliitikat, et suudaksime erinevaid probleeme ületada. Peame arvestama ka kärbetega ühtekuuluvusfondis, aga samas kindlustama, et raha kolmele Balti riigile on olemas."

Eesti Päevaleht kirjutas täna, kuidas Rail Balticu suurprojekti valmimine on tõsises ohus, sest eestlaste, lätlaste ja leedulaste oskamatus omavahel läbi saada on ajanud Rail Balticu projekti ummikusse. Tarbetult kulub nii raha kui ka aega. Juhtimisprobleeme ei suudeta lahendada ja tähtajad on venitatud viimase piirini. Ees ootavad kriitilised aastad ja sama kehva juhtimisega jätkates jääb raudtee ehitamata.

Rail Balticu rajamiseks loodud ühisettevõttel RB Railil pole isegi uut juhti paika saadud, kuigi eelmine juhatuse esimees Timo Riihimäki teatas kavatsusest amet maha panna juba oktoobris. Praegu alles otsitakse hankega personaliotsingufirmat, kes aitaks ametikohta täita.