„Esiteks tahaks öelda, et on hea, et Linnahall korda tehakse," alustab Valdo Kalm, kes nentis, et ei ole pressikonverentsil räägituga veel täpselt kursis. „Eks ta ikka omajagu üllatav oli," ütleb ta tänase uudise kohta.

Kalm lisab kohe, et tal ei ole piisavalt infot, et hinnata, mida Tallinki otsus tegelikult riigifirmale tähendada võiks. „Oleme planeerinud ja teinud sadamaid ning teame, mida vesiehitus tähendab. Kolme aastaga see väga võimalik ei ole. Lühiajaliselt ma sadamale mõju ei näe," ütleb Kalm.

Sadama juht meenutab, et väikesed laevad on ennegi Linnahalli juurde sildunud, teenusepakkujaks oli Linda Line, kuid ta ei kujuta ette, et seal hakkaksid käima suured laevad, mil peal ka rekad.

Tallinki laevad jõuaks eraldi sadamast otse linnahalli.

„Kuidas seda liiklust seal lahendada? Siin sai Reidi tee valmis ja efekt oli väga suur. Oluline oli, et kiiremini ida suunal välja saada. Kui palju on aga seal võimalik seda mahtu teenindada? Omavahel öeldes, see maht ei saa olla suur. Ruumi ei ole. Oli vist tunneli jutt. See on päris pikk perspektiiv ja võtab palju raha. [Tallinki projekt] avaldab meile mõju ehk viie ja enama aasta pärast," räägib Kalm.

Kalm rõhutab, et koostöös Tallinna linna ja Tallinkiga tehti just Reidi tee ning sadama infrastruktuur on väga hea.

Linna tark otsus

Kalm lisab, et Linnahalli teema on ju alati teada olnud ja et otsitakse investorit. „Linn on teinud targa otsuse. Kas see ka Tallinki jaoks õnnestub, eks aeg näitab."

Kalm nendib, et sadam peab hakkama tegelema Tallinkile asendaja leidmisega. Ta ütleb, et loodus tühja kohta ei salli ja on nõus ka Paavo Nõgene pressikonverentsil välja öelduga, et ühe sadama lisandumine võib laevaliiklust elavdada.

„Meil käivad huvilised küsimas ikka aeg-ajalt. On võimalusi näiteks nišitoodeteks, miks mitte kiirlaeva ärimudeliks. Eks me peame vaatama olenevalt edasistest plaanidest. Küsimusi on palju, aga igale tegevusele on vastutegevus. Näeme potentsiaali Rootsi ja Peterburi suunal, oleme seda ka teenusepakkujatega arutanud.

Täna andsid Tallinna linn, Tallink ja Infortar pressikonverentsi, kus nad andsid teada plaanist arendada välja Linnahall ja seda ümbritsev ala. Selle keskmes on suur konverentsikeskus ja sadam, mis hakkab vastu võtma Tallinki laevu. Projekti maksumuseks hinnatakse umbes 300 000 000 eurot. Selle elluviimiseks luuakse ühisfirma, kus linnal on 34- ning Tallinkil ja Infortaril mõlemal 33-protsendiline osalus. Tallinna sadamas jääksid plaani kohaselt käima Rootsi suuna laevad.

Tallinna Sadama aktsia kukkus, Tallinki oma tõusis

Täna Linnahalli investeerimise uudise peale tõusis Tallinki aktsia neli protsenti, kuid hiljem hinnatõus taandus 1,1 protsendini. Aktsia maksis 0,956 eurot. Aktsiaga on tehtud 494 tehingut ja 393 375 eurone käive.

Tallinna Sadama aktsia kukkus 4,8 protsenti, 1,97 euroni. Selle aktsiaga on tehtud 387 tehingut ja 645 331 eurone käive.