Siseturul kasvatasid oma müügimahtu mullu kõik siinsed alkoholitootjad. Kõige rohkem kasvas müük Livikol, kes suurendas ühtlasi oma niigi suurt turuosa varasemalt 58 protsendilt 61 protsendini. Teisel kohal püsib endiselt Ofelia ja kolmandal Onistar. Need kolm ettevõtet juhivad ka kange alkoholi ekspordi pingerida, ainult et seal edestas Onistar mullu Ofeliat. Neljandal kohal on nii sise- kui ka välisturul Lõuna-Eestis tegutsev Liiwi Heliis ja viiendal Kiiu ettevõte Remedia.

Viina Liidu esimees Aleksander Skoblov, kes ühtlasi juhib alkoholitootmist Onistaris, ütles lõppenud aastat kommenteerides, et sellele andis tooni maist alanud soomlaste viinaralli, milleks kõik ettevõtted ka hoolikalt valmistusid.

Aasta esimesel neljal kuul, kui Eesti ei olnud Euroopa Liidus, kasvu võrreldes möödunud aasta nelja kuuga ei olnud. Kange alkoholi müük kasvas sellal ainult 1,4% ja valge viina müük isegi langes 0,7%. Maist detsembrini ehk pärast Eesti ühinemist ELiga hakkas müük järsult kasvama: 8 kuuga suurenes see möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 38,2%, mis tähendab, et kaheksa kuuga müüdi ligi 3 miljonit liitrit enam kui möödunud aastal sama ajaga.

“Võib kindlalt väita, et kogu selle aasta kasv tuli meie põhjanaabrite ostude arvel ja kogu see alkohol läks Eestist välja,” selgitas Skoblov.