EASi ettevõtluse- ja innovatsioonikeskuse direktor Aivar Roop pidas laekunud ideede arvu rõõmustavaks.

“Ajujahile esitati 303 äriideed ja ma usun, et siin hulgas on palju väga suure potentsiaaliga ettevõtmisi. Enim ideid on ootuspäraselt IT ning tööstuse ja disaini valdkonnast, kuid alaesindatud pole ükski valdkond,” rääkis ta.

Roobi sõnul on hea märk see, et kahe kolmandiku esitatud ideede taga seisab kaks või enam inimest. “Idee elluviimisel saab määravaks meeskond. Vaadates tiimiliikmete arvu, on hea näha, et paljude ideedega on juba enne konkurssi vaeva nähtud,” ütles Roop.

Ajujahi žürii liikme, SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul teeb heameelt, et veidi enam kui pooled idee esitajad märkisid, et neil on eelnev ettevõtluskogemus. „Erakordne tulemus sünnib sageli värske vaatenurga ja kogemuse kombinatsioonis. Julgustan nii algajaid kui ka kogenuid oma idee arendamise kõrval meeskonda mitmekesistama, hindama objektiivselt, milles ollakse tugev, millist oskust vaja kaasata või meeskonnas arendada," selgitas Maasik.

Esitatud ideedest kolmandik (100) kuulus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 76 tööstuse ja disaini ning 30 turismi ja teenusmajanduse valdkonda. Sotsiaalse ettevõtluse valdkonda esitati 29 ideed, tervise ja biomeditsiini valdkonda 23, loomemajanduse valdkonda 17 ning energeetika ja keskkonna valdkonda 28.

Maakondade lõikes laekus enim ideid Tallinnast (138) ja Harjumaalt (47) ning Tartust ja Tartumaalt kokku 50. Pärnumaalt esitati 11 ideed, Saaremaalt 7, Võrumaalt 6 ning Lääne-Virumaalt 5. Raplamaalt ja Järvamaalt esitati 4, Põlva- ja Viljandimaalt 3 ideed. Läänemaalt ning Ida-Virumaalt esitati 2, Jõgevamaalt 1 idee. 20 idee puhul oli maakond määratlemata.

Haridusasutustest märgiti enim Tallinna Tehnikaülikooli (44) ja Tartu Ülikooli (42), järgnesid Tallinna Ülikool (26) ning Estonian Business School (14) ja Eesti Maaülikool (12).

Laekunud ideedele annavad veebikeskkonnas esmase hinnangu valdkondlikud spetsialistid, investorid ja ettevõtjad. Moodustunud pingerea alusel selguvad need 100 meeskonda, kes pääsevad 2. ja 3. novembril esitlema oma ideed žürii ees pääsuks 40 parema hulka. Novembris leiab aset intensiivne neljanädalane arenguprogramm 40 paremale ideele, mille järel valib žürii meeskonnad, kes kevadel Eesti Televisiooni eetris 50 000 euro nimel võistlema asuvad.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB. Ajujahti toetavad Nortal, Ülemiste City, Borenius, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn ja Tartu Loomemajanduskeskus ning Nasdaq. Konkursi meediapartner on Delfi ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit.

Aastatel 2012-2015 viivad Ajujahi konkurssi ellu CPD Arenduskeskus, Connect Estonia, Eesti Startupi Juhtide Klubi ja Idea PR.