Klientide e-kirjadesse uppuvad ettevõtted saavad nutika abimehe, kes oskab seada prioriteetsemad küsimused ettepoole

 (2)
Ajujahi TOP 100 idee hulgast valiti välja 30 finalisti
Ajujahi TOP 100 idee hulgast valiti välja 30 finalistiFoto: Tauno Pääslane

Kas olete kliendina saatnud panka või mobiiliettevõttesse e-kirja, mille vastus saabub 3-10 päeva pärast? Kui soovite uut toodet või teenust, siis olete ilmselt vastuse saamise ajaks juba lahenduse leidnud konkurentide juurest, kas pole? Uus tark lahendus analüüsib automaatselt müügihuviga klientide kirju ning suunab nad otse müügimeeskonnale.

FeelingStream-i toode loeb ja mõistab teksti ning on mõeldud suurtele ettevõtetele, kes saavad igapäevaselt klientidelt rohkem kui 500 e-kirja või tagasisidet.
FeelingStream on ettevõte, mille valis Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht žürii 30 parima hulka. Ärileht uuris meeskonnalt, mis staadiumis on nende tootearendus ja millisena näeb meeskond oma ettevõtet aasta pärast.

Kuhu olete jõudnud toote arendamise-ja lansseerimisega tänaseks päevaks?

Oleme alustanud toote müügiga nii Eestis kui ka Soomes. Meie targa lahenduse arendamine on kestnud viimased 6 kuud ning selle ajaga oleme analüüsinud üle 90 000 teksti. Need on olnud kas e-kirjad või kliendi tagasiside. Suurtel ettevõtetel on probleem sissetulevate e-kirjade ja tagasiside rohkusega ning sellest suure pildi saamine on päris keeruline, aeganõudev ja kulukas. Meil on täna selleks kaks lahendust. Üks on kliendi tagasiside automaatne tekstianalüüs. Selle tulemusena näeb ettevõte täpsemalt, mille kohta kliendid tagasisidet annavad. Lisaks on kokkuvõtete tegemine kiirem ja objektiivsem, kui seda oleks inimese hinnatud tekstikogum.

Seotud lood:

Teine lahendus analüüsib sissetulevaid e-kirju ja suunab need õigesse järjekorda. Täna vastatakse e-kirjadele tavaliselt saabumise järjekorras, kuid meie lahendus oskab müügisooviga kirjad tõsta ettepoole või keerulised juriidilist (või muud spetsiifilist abi) vajavad kirjad suunata automaatselt õigetele inimestele ettevõtte sees. Nii jääb edasi-tagasi saatmine ära, lisaks ei lähe müük kaduma ning lõppkokkuvõttes on klient õnnelikum.

Mis on seni teie meeskonna kõige silmapaistvam saavutus?

Oleme kolmes suures Eesti ettevõttes ning ühes väga suures ettevõttes Soomes näidanud klienditeeninduse töö efektiivistamise võimalusi. Tooks siinkohal näite, et kliendi tagasiside analüüsimisega tegelevad ettevõttes nelja erineva tiimi juhid ning see on aeganõudev ja subjektiivne töö. Teine näide on sellest, et müügikonsultandid tegelevad ligi kolmandiku oma tööajast äärmiselt lihtsate ülesannetega, mida tegelikult saab teha assistent. Konsultandi vabanev aeg võiks kuluda hoopis müügitööle. Selliseid leide on meil veel ning ettevõtted on neist väga huvitatud.

Lisaks sai meie tiimil veebruaris läbi 3,5 kuune ärikiirendi Soomes, mis andis meile paremad teadmised tootearendusest, idee valideerimisest, kliendi intervjueerimisest, jne. Muidugi oli kiirendi kõige olulisem tulemus parem ligipääs päris ärile.

Mis on olnud kõige suuremad tagasilöögid ideede teostamisel?

Meie lahenduse kasutuselevõtt eeldab IT kaasamist ning protsesside muutmist. Seega on meie müük päris pikk ning sõltub tugevalt sellest, kui kiiresti ettevõte oma protsessid efektiivsemaks teha suudab. Meie tiimis on äriprotsesside konsulteerimise oskused olemas, seega saame ka selles osas ettevõtet aidata.

Mis on olnud teie meeskonna jaoks suurim õppetund?

Meie tiimil on paika pandud pikaajalised eesmärgid ning oleme fookuse hoidmiseks teinud lühiajalisemaid kvartaliplaane. Siiski kipub vahele tulema igasuguseid uudseid ja põnevaid teemasid, mis ähmastavad fookuse. Üheks näiteks on siinjuures põnevad üritused, konkursid, loengud. Meile väga meeldivad parimate praktikate jagamised ning temaatilised kokkusaamised, kuid ka nendel osalemine peab meie tiimi, toodet, jne. edasi viima. Sel põhjusel oleme viimasel ajal väga valinud, millistel üritustel osaleme.

Kus ja millisena näete oma ettevõtet aasta pärast?

See küsimus annab võimaluse unistada, eksole? Ma usun, et meil on aasta pärast toodeteperekonnast, lisaks praegusele kahele tootele, valmis veel kaks toodet (mis on täna idee tasandil juba olemas) ning meie lahendusest saavad kasu nii Eesti, Soome, Rootsi kui ka mõned Kesk- ja Ida-Euroopa suured teenusettevõtted. Lisaks on meie tiim kasvanud nelja-viie inimese võrra.

Kui peaksite valima Ajujahi TOP30 seast ühe lemmiku, kes see võiks olla ja miks?

Anname oma poolehoiu Marina Ahoy tiimile, sest nemad loovad rakenduse meremeestele sadamatest mugavamalt teenuste ostmiseks. Toetame seda ideed ning elame kogu tiimile kaasa.