Mis on saanud Ajujahi eelmise hooaja finalistidest praeguseks?

 (10)
Fotod!
Aasta areneja: Bikeep
Aasta areneja: Bikeep

Eile valiti Ajujahi eelmise hooaja meeskondade seast aasta jooksul enim arenenud ettevõte, kelleks osutus turvalisi rattaparklaid valmistav Bikeep.

Žürii liige, Ajujahi partneri SEB esindaja Mart Maasik ütles, et erinevalt kevadel toimunud finaalist on Bikeepil nüüd väga selge arusaam sellest, kuhu teel ollakse. Ettevõte on end päriselus tõestanud, olles Eestis paigaldanud juba 42 parklat. Hea märk on Maasiku sõnul ka see, et 2012. aasta sügisel konkursile tulnud neljaliikmeline meeskond on koos püsinud ja tegeleb nüüd täisajaga oma äri arendamisega. Turvalist jalgratta parkimist võimaldava Bikeepi (www.bikeep.com) müügijuhi Mikk Mosese sõnul on ettevõttega osalise koormusega liitunud veel kolm inimest.

Moses ütles, et kuigi kevadel vahetult enne Ajujahi finaali Ülemistes avatud esimene parkla polnud veel tehniliselt täiuslik, osutus varases etapis saadud klientide tagasiside vaga kasulikuks vigade
parandamisel.

"Suve alul tuli juba ka palju tagasisidet, kirjutati nii meile kui ka kaubanduskeskustele, tekkisid fännid. See andis meile muudkui hoogu juurde," selgitas ta.

Nüüdseks on Bikeepi parklaid kasutatud üle 5000 korra ja selgunud on näiteks, et mobiiliga lukustatavad turvalised parklad pole sugugi nooremate tehnohuviliste pärusmaa, vaid neid kasutavad ka paljud vanemad inimesed.

Seotud lood:

Bikeepi edasised plaanid on seotud USA turuga, kus tahetakse proovida teenusepõhist maksemudelit ehk küsida raha vaid parkijailt endilt. Plaanis on järgmisel kevadel läbi viia kaks pilootprojekti: New Yorgis Manhattanil ning Minnesota Ülikoolis.

Mikk Moses ütles, et New Yorgis valitud piirkonnas kasutab ratast iga päev 42 000 inimest ja iga päev varastatakse 123 ratast, ööpäev parkimismajas maksab aga 15 dollarit ning need on pidevalt hõivatud.

Nõudlus on suur ja Bikeep näeb, et ka parkimismajast mitu korda odavamat teenust pakkudes on võimalik saavutada normaalne tasuvusaeg.

Aasta Arenejana teise koha saanud LuLu kassiliiva projekti vedaja Kristjan Akkermann ütles, et nende puidust kassiliiv on nüüdsest saadaval 16 poes üle Eesti. Tema sõnul on suur osa vahepealsest arendustööst läinud pakendi lihvimisele, kuna see peab olema nii kaubandusliku välimuse kui ka funktsionaalse sisuga ehk toimima hügieenilise ühekordse kassiliivakastina. Praeguseks on mõlemad eesmärgid saavutatud ja tulemusega on Akkermanni sõnul rahul nii kassid kui ka inimesed. Ka LuLu edasised arengu- ja ekspordiplaanid on seotud ühe suure
pakendiettevõttega.

Riivo Kruuse meeskonnast Woodbright (www.woodbright.eu) ütles, et ettevõte on paika saanud tootmise Pärnumaal, uuendatud on kodulehte, värskendatud on pakendid ja laienenud on ka tootevalik ise. Kruuse sõnul pole fookus aga muutunud - nagu Tuuleküünla nimel all Ajujahile tulles, tegeldakse praegugi puidust põletustoodete pakkumisega. Saksamaal messil käies selgus ka, et lisaks jaekliendile on suure potentsiaaliga sihtrühm korporatiivkingituste valdkond. Silmapiiril ongi kokkulepe ühe suure Baierimaa õlletootjaga.

Vee joomist meenutavat seadet arendav Jomi (www.jomiinteractive.com) on eestvedaja Kadri Uljase sõnul valmis saamas neljas prototüüp, kaasatud on tarkvaraarenduspartner ja uus disainer, lisaks on alates 1. oktoobrist ta ise täiskohaga Jomi "palgal". Algamas on koostöö Londoni kiirendiga The Bakery ja toimuvad ettevalmistused Kickstarteri kampaania alustamiseks.
Uljase sõnul on arendustöö nüüdseks nii kaugel, et rahastuse saamisel saaks toode kuue kuuga müügivalmis. Nagu Woodbright Saksamaal avastas ka Jomi Taanis käies uue sihtrühma - noorte terviseteadlike inimeste kõrval on piisav veetarbimine oluline ka eakatele ja Skandinaavias võiksid potentsiaalseteks klientideks olla hooldekodud.

Rene Mets ettevõttest Fysabi (fysabi.eu) tutvustas arenguid füsioteraapiat vajavate inimeste elu lihtsustava videovõimlemise portaaliga. Tema sõnul on nüüdseks salvestatud 250 professionaalset videot ja hetkel on olulisim tegevus portaali arendustöö. Esimene versioon loodetakse testitud ja tööle saada aprilliks ning juuliks koguda juba 500 maksvat klienti.

Ivar Arulaid tuletõrjevoolikutest kotte tootvast Hosewearist ütles, et kui Ajujahi lõpuks olid müüginumbrid kolmekohalised, siis nüüdseks on müüdud tuhatkond eset. Lisandunud on ka 7 poodi USAs ning mitu netipoodi. Arulaiu sõnul on ettevõtte arengus saabumas uus etapp, tuleb kaasata uusi inimesi, et võrdselt saaks tähelepanu nii müük kui ka tootearendus.

Vanade fotode ülepildistamise teenuse välja töötanud Ajapaik (www.ajapaik.ee) asutaja Vahur Puik ütles, et pärast vaikset suve on arendustöö taas käima läinud ja muuhulgas on tekkinud tihedad koostöösuhted Tallinna Ülikooliga. Plaanis on ka liidestus Rahvusarhiiviga. Puik lisas, et ehkki on mõtteid Ajapaigaga raha teenimise osas, jätkatakse esialgu MTÜ vormis ning Kultuurkapitali toel.

Kui meeskondade ülevaated olid kuulatud, oli kõigi kohalviibijate suul küsimus: mis on saanud eelmise hooaja Ajujahi võitjast, laste nutiseadmete kasutuse ohjamise süsteemi välja töötanud meeskonnast Kids OS?

Vastus: meeskond pole oma plaanidega edasi liikunud ning vähemalt hetkeseisuga aktiivselt arendus- ja äritööga ei tegele. Ajujahi vilistlasprogrammi juht Tarvo Tamm ütles vastuseks, et ettevõtluses juba on korra nii, et mõned inimesed on riskijulgemad kui teised. Olgu toode kui hea tahes, teatud riske võtmata ükski ettevõte siiski edasi ei liigu.