Selgus Ajujahi superfinaali ja 30 000 euro võitja


Pagerr.
Pagerr.Foto: JP Hion, Erakogu

Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” superfinaali võitis idufirma Pagerr, mis suunab trükitellimused kasutamata paberipinnale, pakkudes seeläbi odavamat hinda ja säästes loodust. Ajujahi võiduga kaasnes Pagerrile ka 30 000 euro suurune auhinnaraha. Eesti äriinglite 89 000 euro suuruse investeeringu sai tõlkeplatvormi rajav Aligner.

Ajujahi II koha ja 15 000 eurot sai tõlkeplatvormi arendav Aligner ning III koha koos 5000 euroga ettevõte Sharewell, kes aitab uutele toodete ja teenustele testkasutajaid leida. Lisaks sai Aligner 89 000 euro suuruse äriinglite investeeringu.

Pagerr on ettevõte, mis muudab trükiste tellimise eraisikutele ja ettevõtetele lihtsamaks ja soodsamaks. Ettevõte aitab säästa loodust tänu spetsiaalsele trükiste optimeerimise viisile, mis muudab kasutamata jäänud trükipotentsiaali uuteks klientideks. Pagerri veebikeskonnas saavad ettevõtted tellida erinevaid trükiseid, mis lisatakse automaatselt trükiplaatidel olevatele vabadele aladele. Sedasi tuuakse trükikodadele uusi kliente, kliendid saavad soodsamat hinda ning loodus saab samuti hoitud.

Pagerri mentorit, Maxima müügi- ja turundusdirektorit Janne Laiki võlus tiimi puhul kohe alguses nende selge visioon, idee ja juba ette tehtud kodutöö. “Nende missioon on kiitust väärt, sest nad on tabanud ära, kuhu suunas maailm liigub ja leidnud sellele praktilise lahenduse, mis säästab nii loodust kui ka trükimaterjalide tellijate rahakotti. Kõik-võidavad-lahendus nii ettevõtetele kui ka trükikodadele,” lisas Laik.

Seotud lood:

Ajujahi žüriiliikme ja EASi ettevõtluse keskuse juhi Tanel Rebase sõnul eristus Pagerri idee juba alguses. “Mõte, et äri saab olla ka keskkonnale kasulik on hea müügiargument. Pagerri viis võidule see, et idee suudeti edukalt ka äriks pöörata. Reaalselt toimiv mudel Eestis ja sisenemine Saksamaa turule olid ühed tugevamad argumendid,” selgitas Pagerri edu Rebane.

Elisa tegevjuht Sami Seppänen kiitis Pagerri arengut kogu protsessi vältel. “Nad said reaalselt oma äri käima ning sellega suutsid meid veenda, et edaspidine kasv on samuti garanteeritud,” lisas Seppänen. Tähtsaks osutus ka tiimi iseloom. “Pagerr on kahe jalaga maa peal, nad on enesekindlad, aga samas võtavad tagasisidet ja nõuandeid alati kuulda, et kiiremini areneda,” sõnas žüriiliige.

SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik ütles, et sel hooajal saavutatud tiimide progress oli läbivalt tugevam kui aasta eest. “Selle hooaja puhul tooksin eriti välja, et kui varsematel aastate jõudsid finaali ka meeskonnad, kellel oli mõni kriitiline kompetents puudu või tiimidünaamika veel rabe, siis sel aastal oli igal finalistil ka meeskonnatöö paigas. Tasakaalukalt arenesid nii kliendi mõistmine, lahenduse disain, kui ka tehnilised ja ärikompetentsid,” sõnas Maasik.