Kahjumist ei pääsetud ka 2013. aastal, kuid oluline on trend: negatiivne tootlus vähenes 8 protsendini. Praeguseks on ettevõte sisenemas kasumitootmise faasi, kuhu loodetakse jõuda käesoleva aasta lõpuks. Sealjuures ütles Click & Grow tegevjuht Mattias Lepp, et praegu tegutsetakse toidutööstusesse sisenemise nimel ja ettevõte mitmekordistab varasemat käibenumbrit tänu käesoleva aasta lõpuspurdile. Kust nii optimistlikud ootused?

“Oleme sisenemas ülihuvitavasse perioodi, sest oleme näinud kõvasti vaeva uutesse kettidesse sisenemisel ja oleme hankinud väga palju uusi partnereid,” rääkis Lepp. Ta on veendunud, et tehtud töö tasub ära. Küsimus seisneb pigem selles — kui magusaks tehtud töö viljad osutuvad.

Euroopas teenib vähe
Click & Grow põhiturgudeks on Ameerika Ühendriigid, Lähis-Ida, Aasia ja Lääne-Euroopa. Kusjuures Lääne-Euroopast tuleb vähem kui kümme protsenti kogukasumist. Ettevõtte klientuuri nurgakiviks on USA, kust pärineb 30-50 protsenti käibest. Sealjuures oli USA ainuke turg, kus ettevõte PR-ettevõtete abi kasutas — vastasel juhul oleks seal keeruline silma jääda. Nüüdseks on töö ära tasunud ning toodang on pälvinud ka mitmete staaride poolehoiu. Näiteks Dilbert’i koomiksi autor Scott Adams kajastas Click & Grow toodet oma blogis — sellised meediakajastused mängivad USAs suurt rolli.

USA puhul on oluline ka veebikaubandus. Click & Grow kodulehekülge, kust pääseb ligi veebikaubamajale, külastab ligi neli tuhat inimest päevas. Tugeva panuse ettevõtte käibesse annavad ka araabiariikide turud, kus kinnitati kanda tänu tugevatele jaekaubanduskettidele, kuna veebikaubandus seal nii hästi ei tööta.

Koostöö kui võtmetegur
Kõrgtehnoloogilised ettevõtted teevad sageli vastastikuliselt kasulikku koostööd. Väidetavalt peab Apple läbirääkimisi BMWga, alustamaks isesõitvate autode tootmist. Samamoodi on teada BMW koostöö Toyota’ga — kus jaapanlased pakuvad sakslastele hübriidmootorite tehnoloogiat ja sakslased vastavad teadmistega diiselmootoritest. Küsimusele, kas Click & Grow on samuti huvitavaid koostööleppeid sõlmimas, hakkas Lepp rahulolevalt naerma. “Jah. Siit võib midagi tulla juba selle aasta lõpus,” ütles ta.

Lepp jagas ka soovitusi tulevastele Ajujahi osalejatele. Esimese asjana soovitas ta selgitada välja kliendi ootused. Tarbijapoolse tagasisidega tegelemist pidas Lepp üheks oluliseks tugevuseks ka Click & Grow puhul. Teiseks ütles ta, et Euroopa alustavad ettevõtted kulutavad sageli lanseerimiseks liiga palju aega. “Keskendutakse toote nimele ja disainile, aga need on tähtsusetud kui toode pole turule jõudnud ja kui seda ei osteta. Oluline on toodet testida nii kiiresti kui võimalik,” rääkis Lepp.

Kolmandaks soovitas ta leida alustavasse tiimi tugevad kaasasutajad. “Teinekord tuleb aastaid ja aastaid pingutada ja käia läbi kümneid, sadu ja tuhandeid ebaõnnestumisi,” ütles ta. Seetõttu on oluline leida kaaslased, kes aitaksid tulevikus tekkivaid barjääre ületada.

Jaga
Kommentaarid