Kuna meediatähelepanu ostmine on viimase viie aasta soodsaimal tasemel, tuleb koostöös üles leida vaid parimad ideed ja siinkohal tuleb Häk ettevõtetele appi. „Reklaami- ja digiturundusagentuuri Häk senine edu on peitunud loovas mõtlemises ning igale kliendi probleemile parima lahenduse leidmises.”

Mida olete turunduses ja reklaamimaailmas kriisi ajal tähele pannud?

Koroonaviirusest tulenev ootamatu majanduslik olukord mõjutab paljusid ettevõtteid just halvas mõttes.

See on ka arusaadav, sest ettevõtted peaks keskenduma esmalt ühele plaanile. Nagu Arnold Schwarzenegger on öelnud, et kui sul on plaan B, siis sa ei fokuseeri kogu enda energiat plaanile A, mis on suur viga ja hoiab sinu edu tagasi.

Samas on raamatu „Slow-Motion Multitasking” autor Tim Harford öelnud, et pikaajaline mitme asja korraga või vaheldumisi tegemine viib eduni, sest erinevad tegevused inspireerivad ja annavad võimaluse asjadele teise nurga alt vaadata.

Usun, et tõde on kusagil vahepeal. Oma põhimõtetes ja printsiipides tasub muidugi kindel olla, aga klientidele pakutavate teenuste ajakohastamises ning uute või olukorraga kohandatud teenuste kasutuselevõtmises ei peaks olema nii paindumatu.

Koroonaviirus on puudutanud igaühte meist, kas siis indiviidina või laiemalt ühiskonna või ettevõttena. Hirm järgnevate kuude ees on suur, isegi pikemas perspekiivis on raske öelda, mis saab.

Praegusel segasel ajal on paljud ettevõtted reklaamimise peatanud või turunduseelarved kas või ajutiselt minimaalseks keeranud. Brändi ja ettevõtte turundamine ei tohiks aga täielikult hetkelistest majanduslikest oludest sõltuda. Edu ja tuntus on tagatud siis, kui järgitakse pikaajalist ning strateegilist turundusplaani, millesse on kombineeritud kampaaniad ja kiireloomulised/dünaamilised reklaamid. Just siis, kui enamik surub piduri põrandasse kinni, on aeg gaasi peale keerata, et kurvist esimesena väljuda.

Reklaami- ja digiturundusagentuuri Häk senine edu on peitunud loovas mõtlemises ning igale kliendi probleemile lahenduse leidmises. Lahendame äärmiselt laias ulatuses turundusvajadusi in-house. Ehk siis oleme täislahendusi pakkuv full stack marketing agency.

Alustame kliendi briifimisega, kus täpsustame vajadused ja tõstatame probleemi, selgitame välja sihtrühma, leiame loova lahenduse ning loome igasse kanalisse ideaalselt sobituvad materjalid. Kombineerime traditsioonilise ja digitaalse turunduse.

Praegustel keerulistel aegadel on meedia ostmine erinevatesse kanalitesse soodsam kui mitmel eelneval aastal ükskõik mis hetkel. Tuleb leida kanalid, mida inimesed karantiini ajal jälgivad. Näiteks sotsiaalmeedia tarbitavus on hüppeliselt kasvanud.

Slacki (ettevõtete sisekommunikatsioonivahend) ja Zoomi (videokõnede ja konverentside pidamise tarkvara) aktsiate hinnad on mitmekordistunud. Videoloengute, koolituste, koduste treeningharjutuste vaadatavuse numbrid on laes. Järelikult tuleb enda turunduslahendustes sobituda võimalikult vähese ressursikuluga nendesse kanalitesse.

Loomulikult, kui majandus langeb, siis tarbivad inimesed vähem, aga nad siiski tarbivad. Sihik tuleb täpsemaks seada, luua selged persoonad – kes on tegelikult sinu sihtrühm? Kuidas saaksid pakkuda neid teenuseid, milleks klient pidi varem kohale tulema? Kuidas teisiti saaksid kliendile kasulik olla?

Iga ettevõtte eesmärk peaks olema väärtuse loomine ja väärtuse andmise vastu tasu saamine! This is how business works, right?

Kui inimesed ei saa autoesindusse kohale tulla, et autot parandada, tehke kontaktivaba autode kohale toimetamine esindusse ja desinfitseeritud autode tagastus ukse ette.

Autopesulasse ei tule inimesi? Minge ise kohale ja tehke autod puhtaks.

Kliendid ei soovi hetkel autopesu eest maksta. Fine. Tee videokoolitus, kuidas masin säravalt läikima lüüa või kriimud eemaldada. Saada kasutatavate toodete pakk mugavalt kliendile postiga koju. Kullerid on kauba kojuveo tõttu kinni? Taksofirmad saaksid väga edukalt väiksemaid pakke ühest kohast teise või toidukotte poodidest koju transportida.

Võimalusi on palju. Paigal seistes, agressiivselt klienti oodates ei toimu mingit arengut, pigem toimub taandareng!

Julgen väita, et paljud ettevõtjad ei mõtle ega tegutse nii. See on koht, kus turundaja saaks aidata. Turundusagentuuri mõte on probleeme lahendada. Minu arvamus on, et ettevõtted peaksid sellistel hetkel sõnastama ümber probleemid, mida nad turundusagentuuridele esitlevad, mitte turundamist lõpetama.

Ärge alahinnake turundajaid, veel vähem turunduse ja müügi tähtsust. Kui turundust ei tehta, siis müüginumbrid langevad; kui kliente ei ole, siis pole ka töötajaid tarvis. Nõiaring. Loovad inimesed agentuurides on võimelised leidma huvitavaid lahendusi sinu äri eduks kriisi ajal.

Meie ettevõtmine, mis on alguse saanud turunduse häkkimisest, kuna segasime traditsioonilist alternatiivsega ühte potti, on loodudki keerulisteks situatsioonideks.

Säärastel aegadel on meie soov abistada kõiki ettevõtteid, et nad saaksid turundusega jätkata. Et müük jätkuks. Meil on sulle, kallis ettevõtte juht või turundusjuht, soovitusi, kuidas ebakindlatel (koroonaviiruse) aegadel äritegevust siiski kindlustada.

Loodan siiralt, et varsti lõppeb nii koroona kui ka sellest tulenev majanduslik seisak või allakäik. Oleme kõik selles koos ja peame üksteist abistama. Kasutage enda agentuure julgesti. Fakt on, et elu ei jää tegelikult seisma. Kliendid on ikkagi olemas, inimesed tarbivad ja vajavad asju ning teenuseid ikkagi. Lihtsalt vähem on ostujõudu ja kliendini jõudmine nõuab rohkem vaeva.

Mis peale eriolukorra veel käimasolevat aastat teie ettevõttes iseloomustab?

Viimaste aastate areng Häkis on olnud meeletu. See oli justkui eile, kui otsustasin enda päevatöölt ära tulla ja õhtusest vabakutselisetööst põhitöö luua. Häk on kaheaastane, tööl on juba kuus turunduse megastaari – häkkerit, nagu me end ise nimetame. Tundub, et oleme midagi õigesti teinud, sest kasvame hüppeliselt.

2019. aasta teine pool ja 2020. aasta algus on minu elus kindlasti siiani ühed katsumusterohkemad. Näeme keerulisi arenguid majanduses, ebakindlust turul. Samas suudab Häk agentuurina nendes tormituultes vee peal püsida just enda mitmekesise ja tulemustele orienteeritud lähenemisega.

2020 on meie jaoks kindlasti kogemuste kogumise aasta, uute teenuste ja toodete väljatöötamise ning klientidele veel suurema väärtuse pakkumise aeg. Usume mantrasse „lead by example”. Kui vajadused mõne meie teenuse järele hajuvad, siis keerame vunki peale teenustele, mille järele nõudlus tõuseb. Või töötame välja sootuks uued lahendused.

Loomulikult jääme suures plaanis enda liistude juurde ja teeme neid asju, mida oskame hästi. Süveneme seoses turul toimuvaga 80% pikemale perspektiivile ja 20% kiiretele lahendustele. Meie eesmärk on innustada kliente samamoodi mõtlema. Meil on neile lahendusi, kui nad meile probleemi hambusse viskavad!

Milline on suurim lisaväärtus, mida ettevõttena ühiskonnale toodate?

Keegi on kunagi öelnud, et turundus on ilusti räägitud tõde. Meie esmane ja põhiline väärtus on leida kliendi, toote või teenuse unikaalsus ning see info intrigeerivalt huvigrupini viia. Suuremas plaanis usun, et meil on kaks suurimat väärtust, mida ühiskonnale laiemalt pakume.

1. Aitame maailmamajandust käimas hoida, sest iga kulutatud euro on kellegi teenitud euro. Kui raha vaid endale hoitakse, kuivab majandus kokku nagu mahlane viinamari väikeseks rosinaks.

2. Säästame inimeste aega ja närve. Hästi toimivad turunduslahendused annavad klientidele kiirelt ja konkreetselt info, mis on neile kõige tähtsam. Just digimeedias on see kõige olulisem. Klient saab kiiresti oma ostu tehtud või suunised selle kohta, kuhu ta peab minema või mida tegema. Tal jääb rohkem aega enda pere või kaaslase jaoks. Mis omakorda teeb meie ühiskonna toredamaks kohaks. Lapsed ei lähe pättusi tegema, sest on vanemate pilgu all jne.

Too mõni hea, julgustav või innustav näide koostööst klientidega.

See pole võib-olla just parim näide, aga esimene selline kastist väljas hea kokkusattumus, mis kohe pähe tuli. Kuna üks meie kauaaegseid kliente on alkoholi maaletooja, siis oleme maitsnud erinevaid huvitavaid jooke ja ehk ka sellest inspireeritult on meil kontoris baarikapike. Üldjoones on kujunenud kapi sisuks pigem suitsused viskid, kuna olen ka ise viskiarmastaja, aga ühe partneri maitse järgi libistasin viskide vahele ka konjaki.

Ühel hetkel käis meil koosolekul üks Rootsi juurtega härra. Tal oli juhtumisi pohmell. Ja tema meelisjookide hulka viski ei kuulu. Pakkusin talle konjakit. Pärast seda on ta alati rääkinud, kui hea on Häkis koosolekul käia. „It was the best meeteing ever!” meenutab ta.

Milliseid põhimõtteid oma äris austate ja kindlasti järgite, olenemata olukorrast?

See võib kõlada klišeena, aga Häkis on meie jaoks kõige tähtsamad töötajad ja kliendid. Kollektiiv peab koosnema A-klassi mängijatest ja omavaheline klapp peab olema hea. Muud moodi ma ei näeks, et üks ettevõte üldse edukalt toimida saaks.

Klient on kuningas. Püüame olla paindlikud ja pakkuda just kliendi ärile sobivaid lahendusi, mitte peale suruda mingit oma agendat. See nõuab kliendisuhte alguses veidi rohkem aega, kuid usaldus ehitatakse üles kannatlikult, ajaga.

Meeskondlikult peame oluliseks koostööd. Teeme regulaarselt meeskonnaüritusi, Good Food Friday’sid (sööme Häki kulul koos midagi head).

Meil on kirjutamata reegel, et kui keegi käib kuskil koolitusel või läbib mõne online-kursuse, esitleb ta seda ka teistele, et enda teadmisi kinnistada ja teisigi harida.

Tulevikus tahame kindlasti välisriikidesse areneda. Hetkel vaatame Põhjamaade poole, aga inglise keelt kõnelevad riigid tunduvad ka äärmiselt atraktiivsed.

Visioon on kasvada osakondadega agentuuriks: Häk Digital, Häk Social, Häk Design jne.

Kindlasti soovime tulevikus olla koolitajaks ning juurdekasvu harijaks. Olen viimastel aastatel nii eraisikuna kui ka ettevõttena võtnud ette heategevuslikke projekte. Teinud Põltsamaale välikorvpalliväljaku, annetusi Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile jne. Näen, et saaksime head teha veelgi laiemalt. Harida inimesi joonistamises, filmimises, fotograafias, aga samas ka turunduse, brändingu ja reklaami vallas.

Kindlasti soovime luua häid partnerlussidemeid teiste Eesti agentuuridega, kellega üksteist täiustaksime ja kellega saaksime minna maailma vallutama.

Victoria Beckham on kunagi öelnud väga laheda lause: „Tahan olla sama kuulus kui Persil Automatic” – tolle ajastu kõige kuulsam pesuvahend Ühendkuningriigis. Häk võiks sihtida samas suunas tähtede poole.

NÕUANDED KRIISIST VÄLJATULEKUKS

Blogi pidamine: struktureeritud plaan, mille alusel enda sihtrühmale väärtuslikku sisu toota ja jagada, hoiab teie brändi kenasti pildis. Kulu on suhteliselt madal, sest saate lugu rääkima panna mõne spetsialisti, kes istub praegu tööta. Peaasi, et sisu oleks väärtuslik ja annaks praktilisi näpunäiteid teie sihtrühmale.

PR muutub olulisemaks, sest kommunikatsioon ja klientidele erinevate teemade selgitamine tekstilises vormis on soodsam kui näiteks teleklippide vorpimine. Meie partneriks on aasta suhtekorraldusagentuur 2019. Suudame teie väärtusliku sisu õigete kuulajateni viia. Teie brändi kuvand tugevneb ja kinnitub. Kui seda jätkusuutlikult teha, väljute kriisist teistest sammu võrra ees olles.

E-postiturundus: jah, kuulsid õigesti, e-postiturundus ei ole ikka veel surnud. Suhelge enda olemasolevate klientidega. Kui blogis on reaalset väärtust, saab seda edukalt klientidele jagada ka e-posti teel. Siinkohal ei pea ma silmas automatiseeritud masspostitusi, kus on ainukese personaalse asjana välja toodud kliendi nimi, vaid e-kirju, mis kõnetavad ja mille sisu on kliendi järgi timmitud.

Sotsiaalmeedia ja sisuloome: muutuge sotsiaalsemaks. Iga töötaja on teie ettevõtte turundaja. Swedbanki turundusjuhi sõbrad küsivad tema käest pidevalt infot kodulaenude või autoliisingute kohta. Ta küll ei tegele nende väljastamisega, aga peab asjadega kursis olema, et ülevaadet anda ja aidata ettevõtte müüki kasvatada.

Rääkige enda klientidele enda tegevustest ka sotsiaalse isolatsiooni ja karantiini ajal. Näiteks kodukontori stoorid Instagramis.

Kaasake klienti, esitage talle küsimusi, et saaksite paremini aru, kuidas enda tooteid või teenuseid paremaks muuta. Teil on hetkel aega küsida ja klientidel aega ka vastata.

Veebis müümine ja tootekataloogide digiteerimine: praegu saame kõige lihtsama e-poe lahenduse üles vähem kui nädalaga. Kui on tarvis kiiresti reageerida, mingid tooted veebi müüki panna, saab kasutada olemasolevaid platvorme, mille välimust on võimalik täpselt teie brändile vastavaks mudida. Nii oleme teinud näiteks Stowseni või Omar and Klausi lehed. Kui e-pood on liiga suur samm, saab kujundada PDF-id, mida meiliga kaasa saata või issuu.com-i platvormile üles laadida.

Tähtis on, et sisu oleks relavantne ja hästi liigendatud.

Videokoolitused: enda koolitusi saab edastada kas või Facebooki või Instagrami live’ina. Koguda tasu arveldusarve kontonumbrile või väljastada arved igale osalejale. Variante on mitu. Kiirkorras saab alustada tasuliste või tasuta koolituste andmisega sotsiaalmeedias ja ehitada samal ajal üles koolituste veebileht, nagu tegime Emakaru puhul. Meil on toimiv mudel, kuidas veebikoolituste andmisega kiiresti sissetulekuteni jõuda.

Kui kiired muudatused tehtud, siis Schwarzeneggeri mainitud plaan A peab ka paralleelselt käima. Sisu peab valmis olema.

Just nüüd on ettevõtetel aega oma turundusplaani vaadata ja analüüsida. Loomulikult on teadmatuses raske kõike numbritesse panna, aga analüüsida tasub kas või varem toiminud ja mittetoiminud kampaaniaid. Proovige leida juba praegu muutusi, mida tulevik võib kaasa tuua.

Korrigeerige sihtrühma, süvenege sellesse, mis kliente tegelikult huvitab. Nagu Dave Gerhardt ütleb: „Pole paremat aega olla autentne, reaalne ja nii inimlik, kui ühel brändil on võimalik olla.”

Looge sisu valmis, et olla olukorra paranedes esimene, kes valmis on. Teie toode ei pruugi hetkel olla ostjatele jõukohane, aga peate pildis püsima. Hea näide on Harvard Business Review välja toodud kampaania eelmisest majanduslangusest:

Brändikampaaniad ei too otseseid müüke kohe, sest nad ei ole selleks mõeldud. Nike kõik kuulsamad reklaamid on brändikampaaniad. Need loovad usaldust ja kindlust, mida auditoorium praegu vajab. Alles hiljem järgnevad müügid.

Meil on palju teadmisi ja mõtteid, mida edasi anda. Esmane konsultatsioon ja briifi andmine on meie juures alati tasuta!

Kirjuta julgelt: hello@hak.ee
Vaata Häki tehtud töid.

Jaga
Kommentaarid