Kontoritesse mõeldud vaikusekabiine tootva Silen Space’i juhi ja asutaja Endrus Arge sõnul sündis nende toode EASi Disainibuldooseri programmi käigus, kui sooviti üht ideed ellu viia ja skaleeritavaks muuta. „Olime koos Walleniumi meeskonnaga tootedisaini vallas kätt harjutanud üle 20 aasta, kuid süsteemse disainiprotsessi terviklikkusest saime teadlikuks alles EASi programmi läbides,” meenutab Arge. Nüüdseks on Silen Space olnud turul kaks aastat, ühest tootest on saanud kaks tootesarja ja käive on kasvanud rekordkiirusel. „Varem oli meil Soomes üks edasimüüja, praegu esindab Silen Space’i 74 edasimüüjat 32 riigis,” ei varja Arge uhkust.
EASi Disainibuldooseri programmist, mis nüüd kannab nime „Disaini meistriklass”, sai uue hingamise ka ventilatsioonisüsteemide tootja ETS NORD. Kuigi Eestis on ettevõtte nimi tavainimesele mõnevõrra tundmatu, on tegemist juba 22 aastat tegutsenud oma valdkonna ühe liidriga Skandinaavias. ETS NORDi juhi Urmas Hiie sõnul algas ettevõtte seos teadliku disainirakendusega tõdemusest, et enam ei piisa tellijale lahenduse loomisest, vaid keskenduda tuleb tellija kliendi vajadustele. „Meie NORDCanopy restoraniventilatsiooniseadmete arendamiseks istus üks meie tootedisainereid kuu aega erinevate tipprestoranide köökides ja lihtsalt jälgis, kuidas peakokad oma tööd teevad ning mida nemad ventilatsioonilt ootavad.” Nii sündiski tootesari, mis suudab paremini rahuldada suurköökide nõudlikke vajadusi, olles lihtsam toota, transportida ja paigaldada.
Ampler Bikesi kaasasutaja Hannes Laar tõdeb, et ratta leiutamise naljadest ei ole nende äris pääsu. Ettevõte rakendab disainijuhtimise põhimõtteid, lähtudes ettevõtte tegevusmotost, mis inglise keeles kõlab „built for purpose” ning karedalt eesti keelde tõlgituna „eesmärgist lähtuv tootedisain”. Pealtnäha on jalgratas küll juba tublisti üle sajandi vana, kuid selle disain muutub ajas pidevalt. „Ampler Bikes lähtub disainis ja tootearenduses kasutaja vajadustest, otsides uusi viise igapäevase rattakasutuse hõlbustamiseks ja rakendades innovaatilisi lahendusi. Eesmärgiks luua kasutajasõbralik ja intuitiivne toode, mis aitab kasutajal taasavastada rattasõidu võlusid,” sõnastab Laar rattatootja disainiprintsiibi.