Edukas Eesti smuutifirma peab muutuva turuga kohanema, siseneti uude kategooriasse


Edukas Eesti smuutifirma peab muutuva turuga kohanema, siseneti uude kategooriasse
Boost Yourself

Boost Yourself on turul tegutsenud neli aastat ning selle ajaga on nad teinud kokku enam kui 1,3 miljonit eurot käivet. Suuresti müüvad nad oma tooteid e-poe kaudu. Ettevõtte seni suurimatest läbikukkumistest räägib Boost Yourselfi kaasasutaja ja tegevjuht Teet Torim 12. märtsil toimuval Baltic E-Commerce Forumil.

Torim räägib konverentsil vigadest, mis ühel e-poel ikka ette tulevad ja mida Boost Yourself neist on õpitud. Vigadest toob ta välja näiteks selle, kuidas nad Eestis 1,5 aastat inglisekeelse poega tegutsesid.

„Räägin ka sellest, kuidas eirasime kaks aastat turunduses e-maili tähtsust. Teada saab ka meie tootearendusvigadest ja muust sellisest huvitavast, mis muidu kardina taha on jäänud,” selgitab Torim.
Eesti smuutiettevõte kasvas 2019. aastal 15% ning nad kaasasid tootearenduseks ja uutele turgudele sisenemiseks 220 000 eurot. Eelmine aasta oli neil üldse suur investeerimise aasta ning 2020. aastast kujuneb nende investeeringute tulemuseks vormistamisele.
„Oli aasta, kus sisenesime uude kategooriasse – batoonid. See laiendas meie klientide valikut ja andis võimaluse teha oma tooted laiemalt kättesaadavamaks klientidele. 2020. aastal jätkame uute laienemistega,” ütleb Torim.

Suurim väljakutse - kohanemine
Teet Torim peab Boost Yourselfi suurimaks väljakutseks turuga kohanemist. Asjad, mida nad said teha 2016. aastal, ei toimi enam 2020. aastal. Sama on ka turunduskanalite arenguga. Facebookis reklaamimine oli puudulik ja kesine.
„Täna on Facebook arendanud palju lahendusi just e-kaubanduse teenindamiseks. Reklaamid, pixel ja algoritmi areng,” toob ta näiteid.

Torim ütleb, et teine suurem väljakutse on neil alati seotud olnud ettevõtte kasvuga ja protsesside arenguga. „Leida õiged hetked investeerimiseks ja vajadusel ka kokku hoidmiseks,” ütleb ta.
2020. aasta väljakutse on neil seotud Rootsi turule sisenemisega. Sellega alustati juba eelmise aasta mais, kui tehti turu-uuringut. Sügisest hakati kliente otsima. Sel aastal loodetakse esimesed ka leida.

Kus nähakse suurimat potentsiaali?
Boost Yourselfi tulevik on suunatud piiri taha. Oma inglisekeelse e-poe turundust on nad suunanud erinevatele turgudele Euroopas ja ka USAs. Just viimasel turul näevad nad eriti tugevat potentsiaali.
„Väikese ettevõttena peame seda targalt tegema. Peame olema oma tegevustes kümme korda hoolikamad, et vältida suuri kulutusi. Lähiriikidest on aga huvitavaim eelmainitud Rootsi turg. 2020. aastal plaanime me igatahes suuremat kasvu, kui meil 2019. aastal oli,” on Torim positiivne.

Boost Yourselfi vigadest ja õppetundidest räägib Teet Torim 12. märtsil toimuval Baltic e-Commerce Forumil, kus esinevad paljud kodumaised ja välismaised e-kaubanduse valdkonna tegijad.