Suurarengud e-kaubanduses: e-ostlejate uus põlvkond ja Brexiti mõju


Alexandra Ben Samoun
Alexandra Ben SamounFoto: erakogu

DPD Euroopa ja kaubandusalaste küsimuste asedirektor Alexandra Ben Samouni hinnangul võib e-kaubanduse sektorit tabada lähiajal plahvatuslik areng, mis on tingitud peale tulevast uuest e-ostlejate põlvkonnast ning ka Brexit ei jäta kogu valdkonda mõjutamata.

Balti e-kaubanduse foorum 2019, kus Alexandra Ben Samoun esineb, vaatleb teiste teemade hulgas olukorda, kus vaid kolmandik e-kaubanduse klientidest ostab ligi 90 protsenti selle teenusega jagatavatest kaupadest. Enamuse nn suurostlejatest moodustavad just nooremad ehk 18-34 aastased, kes eelistavad tellimuste esitamisel nutiseadmeid arvutitele.

Mis hakkab juhtuma, kui tänane aktiivne noorsugu astub nutiseadmetesse konservatiivselt suhtuva vanema põlvkonna asemele? Milline saab olema Brexiti mõju e-kaubanduse valdkonnale ja näiteks Eesti inimestele, kes sealt hulgaliselt kaupu tellivad ning kuidas peavad arenema tarnelahendused, et rahuldada kõikide erinevate riikide inimeste eelistusi e-ostlemisel?

„DPD suurusel ettevõttel, mis täna toimetab pakke kohale 220 riigis ehk praktiliselt pea kõikides maailma riikides, peavad nendele küsimustele olema ainult õiged vastused. Meid ootavad ees suured muutused ning kõige keerulisemaks teeb kogu olukorra just see, et Euroopa inimesed on oma eelistustes vägagi killustunud,“ selgitas Ben Samoun.

„DPD uuringutest selgub, et eestlastele kuulub Euroopa rekord pakiautomaatide kasutamises, eelistades 80 protsendil tehingutest just seda kauba kätte saamise meetodit. Tegemist on Euroopa tasemest kümme korda kõrgema tulemusega. Kuid ennekõike näitab see number, kuivõrd erinevad on tarbijate harjumused Euroopa riikides,“ lisas Ben Samoun.

Uuringute järgi soovivad näiteks prantslased oma tellimustele järele minna postipunkti, rumeenlased aga tasuda sularahas alles kauba kätte saamisel. E-kaupmehele peitub nende faktide moraal selles, et suur osa e-ostjatest valib oma e-kaupmehe välja ennekõike kauba kättetoimetamise mugavuse järgi.

Märtsi alguses toimuval Balti e-kaubanduse foorumil otsitaksegi ja arutataksegi ideede üle, mis peavad aitama pakikontsernidel pinnale jääda peale suuri muutusi e-kaubanduse turul kui muutuvad pakke tellivate klientide põlvkonnad ning ka peale veel praegu ettearvamatut mõju, mille toob endaga kaasa Brexit.

Tule ja saa osa Baltikumi suurimast e-kaubanduse foorumist.
Rohkem informatsiooni SIIT.