Nimelt on tegemist keerulise ja erinevates riikides registreeritud firmadega seotud skeemiga (vt graafikut allpool), kus praamide ostuks võetud laenule kulub vaid pool rahast ning ülejäänu jagavad omavahel nn puukfirmade omanikud Olav Miil, Richard Tomingas ning Vjatšeslav Leedo.

Lihtsustatult öeldes annab riik raha Leedo firmale Väinamere Liinid, mis omakorda prahib laevu oma emafirmalt Saaremaa Laevakompaniilt. Sealt edasi liigub raha juba kolmele erinevale, kuid samade omanikega nö vahendusfirmadele (Leedo osalus 40%, Miil-Tomingas 60%). 

Alles siis jõuab riigi raha parvlaevade tegeliku omaniku Olav Miilini ja tema kolme firmani. Selleks etapiks on 14 700 eurost järgi jäänud ca 10 000 eurot päevas/praami kohta. Sellest maksab Miil pangalaenuks 7000 eurot päevas ehk kolme praami peale kokku vaid 7,6 miljonit eurot aastas.

Head sõbrad tegid lepingu

Suurema tähelepanuta on jäänud, et 2006.-2016. aastani kehtiva praamilepingu taga on toonane majandusminister Edgar Savisaar, mitte Meelis Atoneni otsene ametijärglane Andrus Ansip, kes sai ministrikoha pärast seda kui Atonen tagasi astus.

Vjatšeslav Leedo on näiteks 2006. aastal antud intervjuus portaalile saarlane.ee öelnud, et praamiteenuse leping oleks olnud talle soodsamgi kui ta poleks pidanud seda sõlmima oma hea sõbra Savisaarega. "Usun, et kui Savisaar poleks praegu majandusminister, oleks meie leping praamiteenuse osutamiseks soodsam olnud. Meie omavahelised head suhted pigem takistavad äri kui soodustavad," ütles Leedo.

Rahade liikumist kirjeldavale graafikule peale klõpsates näete seda suurendatult: