KUULA | Influencerid versus brändisaadikud. Keda eelistada?


Tööandja brändingu platvormi SoacialSeeder juht Patrick Depauw
Tööandja brändingu platvormi SoacialSeeder juht Patrick Depauw.Foto: erakogu

Ettevõtted, kes kasutavad oma turundussõnumite edastamiseks sotsiaalmeedias tasulisi influencerite teenuseid, on üha rahulolematumad kesiste tulemuste tõttu. Ühe alternatiivina kasvab jõudsalt vabatahtlike brändisaadikute kasutamine sotsiaalmeedias. Viimane, kuigi kokkuvõttes tõhusam ja odavam, on aga ettevõtetele palju keerulisem tegevus.


Turundusraadios kõnelenud rahvusvahelise tööandja brändingu platvormi SoacialSeeder juht Patrick Depauw selgitas, et rahulolematus influenceritega peitub ennekõike kahes elemendis.

Esiteks vaatab brändi ostetud influenceri postitust vaid umbes 1% nende järgijatest. Teiseks saavad enamus järgijaid aru, et influencerid mitte ei fänna brände oma Facebooki või Instagrami kontol siiralt, vaid teevad postitusi üksnes raha pärast. Järelikult ei sütita see ka järgijaid. Depauwi sõnul on aga hoopis teine tera brändisaadikutega, kellele ei maksta midagi ja kes hakkavad ühe firma või brändi jaoks sotsiaalmeedia saadikuteks vabatahtlikult. Nende postitustel on palju suurem kaal.

Seotud lood:

Eeldab firmajuhtide endi eeskuju

Ometigi on ettevõtetel brändisaadikute enda kasuks tööle panemisega tükk tegemist. Patrick Depauw loetles raadiosaates peamised takistused:

Esiteks peavad ettevõtte sotsiaalmeedia brändisaadikuteks hakkama firma tipp- ja keskastme juhid ise. Alles seejärel saab seda paluda ülejäänud töötajatelt. Ja alles kõige viimaks võõrastelt nagu kliendid, naabrid, inimesed tänavalt. Paljude ettevõtete juhid pole selliseks tegevuseks valmis ja nii kukub ka kogu brändisaadikute programm sageli kokku veel enne, kui see on alatagi saanud.

Teiseks arvavad paljud firmad, et kui paluda oma töötajatel asuda aktiivselt nende brändi saadikuteks sotsiaalmeedias, siis aitab see ka luua ja süvendada ettevõttesisest töötajakeskset kultuuri. Tegelikult on aga hoopis vastupidi: töötajaid saab Depauwi ütlusel ettevõtte või selle brändi saadikutena avalikult sõna võtma kaubelda alles seejärel, kui ettevõttes on juba olemas töötajaid innustav ja väärtustav kultuur.

Kolmandaks komistukohaks brändisaadikute programmi juurutamisel nimetas Depauw juhtide soovi rakendada oma töötajad brändisaadikutena tööle kommertsraadiokanali või uudisteportaali tihedusega. See oleks aga vale! Tema sõnul ei tohiks brändisaadikute sotsiaalmeedia postitustest üle 10% olla kommertsliku sisuga, vastasel juhul kaotavad nad tõsiseltvõetavuse. Pigem peaks need postitused rääkima lahedast firmakultuurist ja selle parimatest näidetest.

Turundusraadiole antud intervjuus möönis Patrick Depauw ühtlasi, et suur osa ettevõtteid, kes sooviks alustada omaenda töötajate kaasamisest brändisaadikutena, ei suuda sotsiaalmeedia saadikuteks veenda rohkemat kui 2-3% töötajaskonnast. See, kui töötaja ei soovi avalikult sotsiaalmeedias oma tööandjast rääkida, on aga esimene tõsine signaal töötaja rahulolule suunatud firmakultuuri puudumisest.

Kui aga firmakultuuri parandada, on võimalik brändisaadikutena kaasata ka 80-85% töötajatest, teab Patrick Depauw konkreetseid näiteid.