KUULA | Me kõik tarbime emotsionaalselt. Emotsioonide tundmine on turunduses kõige olulisem


Samuel Põldaru ja Anu-Mall Naarits
Samuel Põldaru ja Anu-Mall NaaritsErakogu

Inimeste ostuotsuste mõjutamisel kõige vajalikumad oskused seostuvad emotsioonide tundmise, esilekutsumise ja juhtimisega. Heaks eeskujuks on paarikümne aasta tagune Ipodi turuletulek, millega Apple ületas müügitulemustega suurelt varasema MP3 mängijate turuliidri Creative Tehnology. Kui Creativi meeskond müüs MP3 NOMAD seeriat kui tehnoloogiat ja mälumahtu audiofailide salvestamiseks ja kuulamiseks, siis Apple lubas inimestele midagi palju lihtsamat: tuhandet laulu nende taskusse.


Turundusraadio saatekülaline, ettevõtja ja turundaja Samuel Põldaru (23), kes valiti tänavu ka Eesti Turundajate TOP10-sse, peab inimaju avastamist kõige põnevamaks väljakutseks.

Olles pidanud aastaid e-poode ja viinud läbi mitmeid turunduskampaaniad, oskab Põldaru tabada momente, mis tarbija emotsioone kõnetavad. „Emotsioonide tundmine turunduses on kõige olulisem. See on ainus vaaluuta, mida inimene räägib,“ märgib ta.

Seotud lood:

Põldaru selgitab, kuidas ta oma kampaaniad ja sõnumeid üles ehitab, püüdes igas sõnumis leida üles tarbija valupunktid ja mõnupunktid. Esimestele püüab ta pakkuda leevendust ja teisi võimendada. Näiteks müües arendavaid mänguasju lastele, on Põldaru välja selgitanud, et enamus ostjatest oma emad, kelle suurimaks mureks on nende laste iseseisev ja edukas hakkamasaamine suureks kasvades.

Seetõttu müüb ta oma kampaaniates mänguroboteid kui lapsele turvalise tuleviku kindlustajaid - kui lapsed ostavad neid roboteid, õpivad nad robootikat ja leiavad tulevikus selliste oskustega alati ka väärika töö. See on emotsioon, mis emasid külmaks ei jäta.