Kuulen ja loen tihti aruandeid ning arvamusavaldusi, kus kurdetakse, kuivõrd raske on heade inimeste leidmine. Või kuidas olemasolevad spetsialistid ja ametnikud ei oska uusi innovaatilisi lahendusi kasutusele võtta ning vajavad kedagi, kes neile seda õpetaks. Kuulge! Ei!
Ei ole vaja, et tuleb keegi teine, kes minu inimesed teistmoodi mõtlema paneb või neid inspireerib midagi uutmoodi tegema - see on sinu töö, hea inimeste juht.
Samamoodi ei tohiks ükski sisuline inimestega tööd tegev juht kunagi väita, et häid inimesi on raske leida - ei ole. Häid inimesi on igal pool, juhi ülesanne on nende headus ja tegelik potentsiaal töökohal välja tuua!
Teadaolevalt vajab keskpärane juht suurepäraste saavutuste jaoks suurepäraseid inimesi. Suurepärane juht paneb aga esialgu keskpärasena tunduvad inimesed suurepäraseid tulemusi saavutama.
”Keskpärane juht vajab suurepäraste saavutuste jaoks suurepäraseid inimesi. Suurepärane juht paneb aga esialgu keskpärasena tunduvad inimesed suurepäraseid tulemusi saavutama.
Esimene asi, mida see suurepärane juht tunnistab on see, et lapsepõlves õpitud reegel „käitu teistega nii, nagu sa tahad, et sinuga käitutakse" on üks suur vale ja konfliktide allikas. Juhul, kui soovid töösuhte õnnestumist, tuleb teise inimesega käituda tema soovide kohaselt. Seega, juht kohandab enda käitumise vastavaks oma inimeste vajadustele, mitte vastupidi. See nõuab teataval määral intuitsiooni või mõnd abivahendit. Heaks metoodikaks on näiteks DISCi käitumisprofiil, ent ka lihtsa talupojatarkuse või suhtlemisoskusega saab selgitada, millised on inimese ootused juhile.
Töötajad on enamasti kas nn inimeste inimesed või fakti- ehk ressursiinimesed. Kumbki neist pole parem ega halvem, aga nad vajavad erinevat juhtimisstiili. Samamoodi on inimesed, kes on pigem proaktiivsed ehk haaravad parema meelega initsiatiivi ja tahavad olukorda kontrollida ja juhtida, ning need, kes pigem eelistavad olla osa meeskonnast ning töötada teistega koos kokkulepitud reeglite järgi.
Sünnipäeva tähistamine kui tohutu ebamugavustunde allikas
Mõistetakse seda, et erinevate tööülesannete täitmiseks on vaja komplekti erinevatest isikuomadustest. Samas jõuab väga vaevaliselt juhtideni arusaam, et need erinevad komplektid vajavad täiesti erinevat lähenemist. Mõne jaoks on oluline avatud ja soe suhtlemine, teise jaoks on see aga ebameeldiv ja piinlikkust tekitav. Selle asemel eelistab ta ratsionaalset, käimasolevale projektile keskenduvat loogilist arutelu. Kasvõi selline lihtne teema, kus mõni inimene vajab, et tema sünnipäeva märgatakse ja teine eelistab mittemärkamist. Viimasel juhul võib sünnipäeva pealesurutud tähistamine olla tohutu ebamugavustunde allikas.