Lugesin John Doerri raamatut "Measure What Matters", mis ilmub aprillis ka eesti keeles. Ja see metoodika, ehkki tuntud kui üks eesmärgistamise viis, teeb just seda, mida vaja. Ehk keskendub tulemuse asemel protsessile. Kuidas siis?
Loogika on iseenesest ülilihtne ja koosneb vaid mõnest sammust:
1. Vali välja, millised 2-3 kõige olulisemat teemat, millega järgmise 3 kuu jooksul on vaja või millega tahad tegeleda. NB Teema/siht ei pea olema mõõdetav ehk ta EI OLE klassikalises mõttes eesmärk ehk soovitud tulemuse kirjeldus (mõõdetav, spetsiifiline, ajas määratletud jne).
Näide: "Suurendada võtmeklientide osakaalu müügis" või "Kasvatada võimekust hoida keskendumist ja ühtlast pingutust lõpuni"
2. Iga teema/sihi alla leia 3-5 konkreetset TEGEVUST, mille tegemisel sa sammu edasi astud, sihi suunas liigud. Ja need peavad olema mõõdetavad.Tegevused on väga konkreetsed: 3 korda nädalas teen seda või iga neljapäev teen seda.
Näide: Iga nädal 2 kohtumist võtmeklientidega/Võtmeklientidele eraldi teenuspaketi tegemine/Uue kliendihalduri värbamine
või siis
Kavatsuse ja võtmetegevuse kirja panemine enne iga võistlust/Keskendumisharjutus enne starti/Ootamatu pingutuse treenimine vähemalt 1x nädalas
3. Pane tegevustele mõõdikud. Lihtsaim mõõdik on n.ö linnuke ehk tehtud/tegemata. Ent võib ka näiteks skaala 0-1ni, nagu tehakse seda Google'is, kus 0=ei teinud üldse midagi ja 1=tegin kõik ära. Hindamisel on ehk ka mõistlik kasutada oma pead ja hinnata tegevust ka kvalitatiivselt - kui tegevus oli näiteks 3 kohtumist nädalas ja tegid need ära küll, ent 1 neist oli ikka suht-koht mõttetu, siis kvaliteedi arvelt saab hinnangut alandada.
4. Tee tegevusi. Tee tegevusi. Tee tegevusi. NB ÄRA VÕTA kergekäeliselt lauale teemasid, mis pole OKRis kirjeldatud. Fookuse hoidmine, teemade prioritiseerimine on ülioluline ja üks võtmetegur, et hea tulemuseni jõuda.
5. Enne järgmist kvartalit, perioodi, mõõda, analüüsi, tee järeldused ja pane uued temad lauale. Mõni võib ka samana jätkuda. Ikka kokku max 2-3 teemat korraga.