Baltikumi ja Skandinaavia loomeettevõtete innovatsioonis on tihe rebimine


Baltikumi ja Skandinaavia loomeettevõtete innovatsioonis on tihe rebimine
Loomeettevõtetel on hulganisti innovatiivseid ideid.Foto:Uku Püttsepp

Innovatiivsete ideede puuduse üle Baltikumi ja Skandinaavia loomeettevõtted küll kurta ei saa, põnevaid ideid on isegi üllatavalt palju. Globaalse ettevõtluskonkursi Creative Business Cup’i ettevalmistavas laagris saime lähinaabrite uuenduslikust meelest hea ülevaate.

CBC Baltic-Nordic BootCamp üritusel olid esindatud Läti, Leedu, Soome, Taani ja Rootsi ning Eesti ettevõtjad. Sel aastal esindab Läti riiki CBC finaalis start-up - Connection Codes, mis on turule tulemas linnaruumis meelelahutust pakkuva elektroonilise lahendusega, mis võimaldab käte liigutamisega suunata purskkaevude veejugade liikumist. Leedut sõidab esindama - City Bird, tõukeratas, mis pakub kiiret ja mugavat moodust linnaruumis liikumiseks. Toode on auhinnatud juba Red Dot auhinnaga tootedisaini valdkonnas. Soome saadab finaalvõistlusele Monokini 2.0 . Nende puhul on tegemist rinnavähi tagajärjel ühe rinna kaotanud naiste probleemi lahendamisega, disainides neile ühe rinnakorviga ujumisriideid.

Kõige pikema staažiga loomemajanduse edulugu, mille üle on taanlased õigustatult uhked, on kindlasti LEGO. Sel aastal astub CBC-l võistlustulle Lego 2.0 ehk startup – Play DXTR . Mängukuubikute elektrooniline sisu võimaldab reaalsuses toimuva mängu juhtida virtuaalmaailma.

Eestit finaalvõistlusel esindav Sorry as a Service lööb hetkel laineid Londonis ning osales samal ajal edukalt Tehstars kiirendi demopäeval.

Seotud lood:

Siiski ei jäänud Eesti kuidagi varju. Väärikalt esindasid meid Heelosophy ja Sõsar. Kui Heelosophy tootearenduses on veel lahendamata küsimusi nii tehnilises osas, kui ka ärimudeli poolest, siis Sõsar looduskosmeetika on oma brändiga valmis vallutama maailma. Esimene suurem samm välisturule on tehtud. Alates augustist on SÕSAR kaubamärgi tooted müügil Apotheka ketis, mis levib ka Lätis ning lähiajal osaletakse Natural Products Scandinavia messil Malmös.

Kokku osales CBC Baltic-Nordic BootCamp’il 6 riiki 12 ettevõttega, mis olid parimatest parimad. Creative Business Cup finaalvõistlus toimub 17.-18.novembrini Kopenhaagenis.