Eesti loomesektor sai suure rahvusvahelise tunnustuse

 (1)
Eesti loomesektor sai suure rahvusvahelise tunnustuse
Tolm Stuudio sai loometööstuse Meistrite liiga KULLATolm Stuudio, ekraanitõmmis

Tolm Stuudio poolt loodud X-tee toimimist tutvustav animatsioon pälvis Art Directors Club Europe (ADC*E) aasta disainiauhinna animatsioonikategoorias KULLA ning Velveti ja Square Mountains'i koostöös valminud Peek Kalender sai mobiiliäppide kategoorias HÕBEDA.

Laupäeval jagati Barcelonas kätte Art Directors Club Europe (ADC*E) aasta disainiauhinnad. ADC*E koondab enda alla 18 Euroopa riigi loovinimeste klubid ning aasta auhindadele saavad kandideerida vaid tööd, mis kohalikul võistlusel on pääsenud vähemalt finaali. Sestap kutsutakse ADC*E aastaauhindu ka Loovuse Meistrite Liigaks. 668 esitatud töö hulgas võistles sel aastal ka 18 tööd Eestist, mis olid eelnevalt pärjatud kas Kuldmuna 2015 või Eesti Disainiauhinnad 2014 raames. ADC*E Award Barcelonas on Euroopa üks esinduslikumaid ja enim hinnatud disainivaldkonna konkursse.

Esmakordselt õnnestus Eestil ära tuua kaks säravat auhinda. Tolm Stuudio poolt loodud X-tee toimimist tutvustav animatsioon pälvis animatsiooni kategoorias KULLA ning Velveti ja Square Mountains'i koostöös valminud Peek Kalender sai mobiiliäppide kategoorias HÕBEDA.

ADC*Eestit esindasid žüriides Alari Orav (AKU) Disainikategoorias, Veiko Tammjärv (AD Angels) Trüki- ja Välireklaami kategoorias ning Janno Siimar (Velvet) Integratsiooni ja Innovatsiooni kategoorias.

"Tase oli, nagu iga aasta, üle mõistuse," ütles Siimar. "Tegemist on ikkagi Euroopa parimate töödega möödunud aastast ning sellele tasemele keskpärasemad tööd reeglina üldse ei jõua.Tugevalt olid esindatud Saksamaa, Prantsusmaa, UK ja Venemaa klubid, kes võitsid ka enamiku auhindu. Samas andsid tooni ka Ungari ja Rumeenia. Eestile olid need esimesteks auhindadeks üldse, kuigi osalenud oleme juba ligi 10 aastat. Oleme alati uskunud, et Eestis tehtud töö on väga hea kvaliteediga, kuid tihti on suurem edu jäänud vormistamise ja enese žüriile selgeks tegemise taha. Seekord enam mitte."

Hulgaliselt auhindu ja lõpuks ka Grand Prix viis sedapuhku Londonisse Proctor & Gamble/Allways kampaaniaga #likeagirl, mis sündis Leo Burnett Londoni vedamisel ning pani suuresti meestest koosneva žürii piinlikkusega maha vaatama ja tunnistama, et ka meie oleme päris tihti ise sedasi mõelnud. Palju tähelepanu kogus ka Hispaania Leo Burnett, kampaaniaga "Pole suuremat autasu, kui jagamine".