Paul Gardien: Philipsi edu taga on terviklik lähenemine disainile

 (3)
Paul Gardien: Philipsi edu taga on terviklik lähenemine disainile
Philipsi disainimeeskonna asepresident Paul Gardien tutvustas Eesti disaineritele Philipsi disainimeetodeidEesti Disainikeskus

Philips vaatab innovatsioonile ja disainile terviklikult – ühtviisi tähtsad on kõik disainivaldkonnad: tootedisain, uuringud, graafiline disain, bränding, kommunikatsioonidisain, online–, kasutajakogemuse ja teenusedisain, rääkis Eesti disaineritega kohtunud Philipsi disainimeeskonna asepresident Paul Gardien.

Disain ja tootearendus on Philipsi edu üks olulisemaid kriteeriumeid. Disain ei tähenda Philipsis aga pelgalt tootele meeldiva välimuse andmist, vaid on uute toodete väljatöötamise protsessi võtmeelemendiks ja ka Philipsi üks ärimeetoditest.

Uue toote turule toomine võtab aega aastast kuni 5 aastani, uuringuprojektid võivad aega võtta isegi 10 aastat. „Disainmõtlemist õpetame teistele kompanii valdkondadele samm sammult läbi koos tegemise, lihtsalt protsessi kirjeldamisest ei piisa,“ rääkis Gardien.
Uue toote väljatöötamist alustatakse paaripäevase töötoaga, kuhu on kaasatud kõik huvigrupid. Näiteks tervisetehnoloogia toodete puhul on lisaks tehnoloogia inimestele kaasatud ka patsiendid, arstid, turundusinimesed, loomulikult ka disainerid. Koos valmistatakse ka prototüübid ja siis kogunetakse uuesti, et saada tagasisidet. Köögiseadmete disainimisest võtavad kindlasti osa ka lõppkasutajad, kokad.

„Philips on praegu suures muutumises, Aasia konkurents on karm. Peame hoolega jälgima trende inimeste elustiilis ja pakkuma just neid tooteid, mis inimeste elu paremaks teevad,“ rääkis Gardien. Vanemad inimesed, tervislikud eluviisid, sportlikum eluviis, kantav tehnoloogia – need on praegu aktuaalsed väljakutsed.

Tervisetehnoloogia sektor ongi saanud Philipsile üheks oluliseks arendusvaldkonnaks. „Ühendame haiglat koduga ja püüame inimesi aidata. Tehnoloogia abiga saab haigusi ennetada, lisaks saab inimeste elu parandada ka haiguste järgselt,“ kinnitas Gardien. Ideede saamiseks tehakse palju trendiuuringuid, jälgitakse inimeste igapäevast elu ja tegutsemist. „Tootedisain lahendab alati mingeid inimeste probleeme, ainult nii saab aru, mis probleemid on,“ selgitas Gardien.

Philipsi disainigrupis töötab 500 disainerit 18 asukohas, lisaks kasutatakse agentuure ka väljastpoolt. Philipsis on tööl lisaks CEO-le (tegevjuhile) ja CFO-le (finantsjuht) ka CDO (disainijuht) ja et kogu protsessi kontrolli all hoida, on disainerid eri üksustes ja eri riikides tööl. „Hollandist ei saa disainida Hiina turu jaoks, on vaja kohalikku kasutajakogemust ja elustiili tundmist,“ ütles Gardien. Tema sõnul teeb just globaalne haare töötamise Philipsis eriti huvitavaks.