Üksteist aastat Dereku Burgerit vedanud Fleur ütleb, et eriolukord oli nende jaoks nagu suur pauk — tiim lagunes päevapealt ja söögikoha tegemistega jäi ta täiesti üksi. Fleur ise on kange Saare naine — isalt on ta pärinud kange iseloomu ja emalt suure südame ning nii ei jäänud ta käed rüpes istuma ja ootama, mis edasi saab. Enda õlule tuli võtta nüüd kogu tiimitöö ja olla kokk-kondiiter-keevitaja selle kõige otsesemas tähenduses. Uue argireaalsuse osaks said meilid-suhtlemised, kaubatellimused, ettevalmistustööd, kokkamine, pakkimine, kassatöö, reklaam, koristus ja kõik muu, mis toitlustusasutuse vedamise juurde kuulub. Nüüd on juba lisandumas tiimi ka uusi liikmeid, keda Fleur koolitab.

Dereku Burger on avatud, kuid sisse on seatud erimeetmed.

Burgeritegu jätkub täies hoos, küll aga pisut väiksemas mahus. Kui varem valmis Dereku Burgeri köögis umbes 200 burgerit, siis nüüd on see number poole väiksem. Ellu on jäädud tänu püsiklientidele ja Kadrioru tugevale kogukonnale. Kuigi restoranis kohapeal on einestajaid vähem, saab oma lemmikburgerile restorani järgi jalutada või see kulleriga koju tellida. Kojutellimiste arv on viimastel nädalatel mõistagi kasvanud. Ka on Fleur leiutanud uusi maitseid — hitiks on saanud krõbe kanaburger jalapenodega ja kriisist hoolimata oskavad inimesed käsitööburgereid ning menüüsse lisanduvaid hõrgutisi hinnata.

Üle linna tuntud Dereku Burgeri burksid valmivad kõik käsitööna.

Oma restorani elushoidmise kõrvalt jõuab Fleur muretseda ka abivajajate pärast. “Kui kuulsin, et neid on Eestis 7000 inimest, pani see mind peaaegu nutma,” ütleb Fleur kellele ei meeldi tühi kõht ja mõte sellest, et keegi kuskil on näljas. Nüüd on Toidupangaga käinud koostöö juba nädalaid ja iga nädal võetakse restoranist peale 300 portsu suppi, mille Fleur ise valmis keedab. “Appi on tulnud ka vabatahtlikke, näiteks naabrinaine Tiina Kossinova, kelle enda äri koroona seisma pani.”

Burgerite tegemise kõrvalt jõuab Fleur ka abivajajatele tasuta suppi keeta.

Hädasolijad jõuavad Dereku Burgerisse ka ilma Toidupanga vahenduseta. Mõned tulevad oma purkidega kohale ja vabatahtlikud viivad ka pensionäridele ja riskigruppi kuulujatele supiportsjonid koju kohale. Fleuri lisatöö ei hirmuta. “Kuna olen professionaalne kokk, siis võtab supikeetmine minu päevast vaid 1-2 tundi,” ütleb ta.

Supimaterjaliks on tulnud annetusi eelkõige püsikientide käest. Et abivajajaid jagub, on oodatud ka teiste heade inimeste annetused. Kes soovib Fleuri supikeetmisaktsioonile õla alla panna, siis eriti oodatud on just erinevad juurviljad — eelistatavalt meie oma talunike kodumaine toodang ning neid võib julgelt Dereku Burgerisse kohale viia või perenaisega ühendust võtta.

Nagu ajale kohane, varustatakse külastajaid desinfitseerimisvahenditega.

Mis saab edasi, kui koroona on seljatatud? Fleur ootab, et saaks juba üritusi korraldama hakata ja usub, et inimesedki ihkavad jälle normaalset elu, mille juurde muidugi käib ka hea toit. "Kohe, kui valitsus lubab jälle gruppidel kogunema hakata, on plaanis pakkuda inimestele pehmet maandumist ja teha üritus nimega Sukad ja Sokid, kus mehed saavad kanda naljakaid sokke ja naised sukki," lubab Fleur. "Tulevad ka DJ-d ja eripakkumised. Tahame inimestele näidata, et elu on ikkagi kena!"

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.