Paar päeva peale eriolukorra väljakuulutamist sündis Kätlin Rohilaid-Aljaste ja Sven Jablonski eestvedamisel algatus, mille tuumikuga liitusid peagi Maria Rahamägi, Siimon Härm ja Daniil Golubev. Kiirelt üle-eestiliseks liikumiseks kasvanud ettevõtmise raames on kuu aja jooksul omanikku vahetanud enam kui 1200 arvutit. Osa aktiivsest suhtlusest omavalitsuste ja ettevõtetega antakse üle nüüd Lastekaitse Liidule.

“See on olnud üks hullumeelne ralli, mille tempo ja maht on kohati äärmustes, kuid samas on see toonud kokku väga ägeda ja võimeka tiimi, tänu kellele oleme saanud aidata niivõrd paljusid lapsi ja peresid,” võtab Kätlin Rohilaid-Aljaste kokku viimase projekti kallal töötatud kuu. Lisaks algatuse poolt vahendatud arvutitele hindab ta enim asjaolu, et inimeste seas on tekkinud soov teisi aidata ning kodus ringi vaadata, kas seal leidub ehk mõni vana arvuti, mis oleks kellegi teise jaoks uus ja reaalselt vajalik.

Mis saab edasi?
 Liikumise eestvedajate sõnul tekib üksikuid abivajajaid veel kindlasti juurde ja ka tulevikus võib tekkida puudus õppetööks vajalikest arvutitest. Prognooside kohaselt on vähekindlustatud ja suurperedesse vaja annetada igal aastal kuni 400 seadet.


Selleks, et tagada kodanikualgatusena sündinud liikumise jätkusuutlikkus, antakse üks osa “Igale koolilapsele arvuti” projektist üle Lastekaitse Liidule, kes on koostööpartnerina kaasas olnud algatuse esimesest päevast peale ning kes võtab alates tänasest koordineerida koolide, omavalitsuste ja ettevõtete suuna.

“Lastekaitse Liidu kaudu oleme pakkunud ettevõtetele võimalust arvuteid annetada ning ühtlasi on meie inimesed olnud abiks nii nimekirjade koostamisel kui ka arvutite transpordi korraldamisel,” kirjeldas Lastekaitse Liidu juhataja Varje Ojala organisatsiooni senist rolli.

“Omalt poolt soovin öelda suur aitäh nii selle algatuse eestvedajatele kui ka kõigile teistele, kes on praeguses olukorras panustamas, et laste ja perede elu parem saaks,” on Lastekaitse Liidu juhataja Varje Ojala tänulik.

 “Ühtlasi kasutan võimalust ja ütlen, et ka teil kõigil on võimalik kas ise aidata või märgata, tänada ja tunnustada neid, kes teile oma tegemistega silma jäänud. Seda kas isiklikult pöördudes või miks mitte esitades see inimene või organisatsioon vabariiklikule “Lastega ja lastele” tunnustusauhinnale, mille kandidaate on võimalik esitada kuni mai alguseni,” lisas Ojala.


Samanimeline Facebooki grupp jääb ka edaspidi toimima kodanikualgatusena. Selguse huvides saab grupi nimi täienduse “Igale koolilapsele arvuti — inimeselt inimesele” ning sealne arvutite omanikuvahetus toimub osapoolte omavahelisel kokkuleppel ja vastutusel. 




Neil, kes vajavad oma perre arvutit, on kaks võimalust — kas ühineda “Igale koolilapsele arvuti — inimeselt inimesele” Facebooki grupiga või võtta ühendust enda kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötajaga, kes abivajaja soovi Lastekaitse Liidule edastab. Ühtlasi on oodatud Lastekaitse Liiduga ühendust võtma kõik ettevõtted, kes soovivad arvuteid annetada.

Senised suurimad arvutite annetajaid on olnud Igavene Heategu, Playtech, Meitern Capital Advisor, Replace, L'oreal, Sparkling Group, SW Energia, Adcash, TransferWise. Oma teenuste ja toodetega on panustanud Omniva, Pakendikeskus, Tele2 ja Telia.

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.