Kuressaare Haigla esindaja sõnul on haigla praegune päevane maskivajadus ca 460 maski päevas — kirurgilisi maske kulub päevas 400, FFP3 respiraatoreid umbes 60.

Abikäe on tänaseks ulatanud Kuressaare Ametikool, Tallinna Lennujaam, Esfil Tehno. Mitmesuguste isikukaitsevahenditega on aidanud ka PR Foods. Suurima maskiannetuse tegi just Kaamos Grupp, kelle pisut enam kui 10 000 maski peaksid juba sel nädalal haiglasse jõudma. 10 000 maskist jagub haiglale ubes 25 päevaks.

Kaamos Group’i juhatuse esimehe Marek Pohla sõnul on nende ettevõttel isiklik seos Saaremaaga ning maskivajadusest kuuldes aktiveeriti koheselt partnervõrgustik, et leida võimalusi Kuressaare haiglale isikukaitsevahendite kiireks tarneks, mis aitaks mõnevõrra leevendada hädavajadusi ja tekkinud defitsiiti.

„Heade partnerite abil oleme tänaseks suutnud Saaremaa toetuseks soetada üle 10 000 kaitsemaski ning täiendavalt 1800 ühikut muid isikukaitsevahendeid, millest valdav enamus on kombinesoonid, kaitseprillid, kilekäised, kingakaitsed jms. Need isikukaitsevahendid jõuavad Saaremaa haiglasse nädala jooksul,“ lubas Pohla ning rõhutas, et kuna kriis ei ole lõppenud, otsitakse veel täiendavaid võimalusi toetamiseks.

Samuti kutsub Pohla üles teisi ettevõtteid haiglat toetama. „Täna on iga ettevõtte ja kodaniku kohus tegutseda kriisiolukorra leevendamise huvides. Kui iga inimene saab anda enda panuse sellega, et minimeerida võimalikke kontakte ning püsida kodus, siis meie ettevõttena nägime võimalust aidata Saaremaa haiglat.“

Haiglale vajaliku isikukaitsevahendite soetamise jaoks on Kaamos Group eraldanud ligi 25 000 eurot. Ettevõte hoiab jätkuvalt Kuressaare Haiglaga ühendust, et vajadusel leida veel täiendavaid võimalusi piirkonna abistamiseks.

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.