Helpific on iseenesest tegutsenud juba mitu aastat, kuid praeguses olukorras on abivajajate arv kordades kasvanud. Praegu, kus riskigruppi kuuluvad eakad ei pääse turvaliselt poodi või apteeki, kutsub Helpific üles inimesi abi pakkuma ja abivajajaid endast märku andma.

Millist abi saab küsida või pakkuda?

1. Abi toidukaupade, majapidamistarvete ja ravimite kojutoomisel või kasvõi näiteks prügikoti väljaviimisel.

Soovitus: hetkel tuleb eakate ja teiste riskigruppi kuuluvate inimestega lähikontakti piirata, seega on kõige targem jätta poekott nt ukse taha ja hoida suhtlemise vajadusel teineteisest vähemalt kahe meetrist distantsi.

2. Emotsionaalne tugi hõlmab suhtlust nt telefoni teel ja sotsiaalmeedia vahendusel: Facebook, Skype või mõni muu pooltele sobiv kanal.

Soovitus: Hea on luua harjumus suhelda teiste inimestega igapäevaselt. Aktiivne suhtlus aitab peletada muremõtteid. Pange koos paika väikesed eesmärgid, näiteks raamatu lugemine, pildi maalimine, pusle kokkupanemine. Vahetage kogemusi ja tekkinud mõtteid.

Helpificu kaasasutaja ja Eesti Lihasehaigete Seltsi esimees Jüri Lehtmets ei soovita pikalt istuda arvuti taga ja surfata internetis, sest see ei too just kuigi palju uut hingamist — suured eesmärgid kaovad silmapiiri taha ja ainsaks eesmärgiks saab saata päevad mööda võimalikult väheaktiivsel viisil.

3. Õpeta teistele midagi uut.

Kui Sa oled hea mõnes võõrkeeles või tegutsed juba aastaid kodukokana, siis saad oma näpunäiteid edasi anda ka videosilla vahendusel. Paljud eakad vajavad abi arvutis. Interneti vahendusel on hea õppida võõrkeeli. Valik on piiritu, see sõltub eelkõige Sinu tugevustest.

4. Paku ennast välja virtuaalse sünnipäeva või mõne muu ürituse juhiks.

Erivajadusega inimene ei ole tomp toanurgas, seega vajab ka tema seltskondlikke üritusi. Kuna praegu tuleb piirata sõpruskondlikke kohtumisi, siis võib need läbi viia videosilla vahendusel. Viige läbi mänge, rääkige mõistatusi, lugege üksteisele ette luuletusi ja inspireerivaid tekstilõike jms. Tore mõte on luua ka raamatuklubi, mille liikmed kohtuvad videosilla vahendusel

Helpificu kaudu abi tellimiseks või pakkumiseks, tuleb logida sisse aadressile www.helpific.com ja täita oma profiil ehk registreerida kasutajakonto. Pärast seda on võimalik sisestada oma abisoovi, lisada abipakkumise või vastata abisoovile. Kui abivajaja ei saa arvutit kasutada, saab ta helistada Helpificu klienditoe telefonil (+372) 5660 4642.

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.