Nosi.ee kaasasutaja Ivar Jaanuse sõnul on ettevõtmise eesmärk toetada kriisi ajal restoranide tegevuse jätkamist ning töökohtade säilitamist. „Suur osa toitlustusasutusi on olnud sunnitud oma uksed sulgema, seda eelkõige väiksemates linnades ja asulates, kus restoranidel endal ei ole võimekust luua uusi nutilahendusi online tellimusteks. Meie eesmärk on anda ka neile abikäsi, et olukorras ellu jääda, pakkudes võimalust luua endale lihtsalt ja kiirelt toimiv online müügikeskkond,“ selgitas Jaanus.

Ta lisas, et Nosi.ee eesmärk on vältida ka vahendustasude maksmist suurtele teenusepakkujatele kojuveo organiseerimiseks, mis teinekord küündivad 20-30%-ni tellimusest. „Nosi kaudu tellides toetavad inimesed otseselt restoranide toimimist, kuna restoranid ei kaota igalt tellimuselt pea veerandit kojuveo eest kullerfirmadele,“ ütles Jaanus.

Lore Bistroo ja restoran Leib omanik ning juht Kristjan Peäske tõi välja, et praeguses kriisis väljatöötatavad lahendused restoraniäri aitamiseks on väga olulised, et tagada restoranimaastiku ellujäämine. „Mujal maailmas on toidukullerid seoses kriisiga jõudsalt komisjonitasusid vähendanud, kuid meil see kahjuks ei kehti. Kui toidu kojuvedu on hetkel ainuke võimalus ükskõik millisele toitlustusasutusele tegevuse jätkamisest, siis anda käibest 30% teenustasuna kullerfirmadele nagu Bolt ja Wolt on mõeldamatu. See ei ole jätkusuutlik ning motiveeriv ühelegi toitlustusasutusele,“ lausus Peäske. Ta lisas, et hetkel on turule tekkinud mitmeid alternatiivide otsijaid, kes soovivad olukorrast kasu lõigata just teenustasude näol. „Nosi.ee pakkus huvi just oma väikese teenustasu poolest — 5% teenustasu, kus on ka makselingitasu juba sees on pea 20%-line võit meie jaoks. Lisaks olid nad väga paindlikud ja abivalmid meile vajaliku lisaarenduse loomisel, et saaksime eri piirkondades eristada erinevaid kojuveo tasusid,“ selgitas Lore Bistroo juht.

Üks platvorm = lugematu hulk restorane

Nosi.ee veebileht teeb toidu tellimise lihtsaks — ühele veebilehele on kokku koondatud kõik liitunud restoranid, kust on võimalik toit koju tellida. „See tähendab, et enam ei pea külastama kõikide toitlustusasutuste endi veebilehti või sotsiaalmeediakanaleid, et saada vastus, kas nad on endiselt avatud ning kuidas on võimalik neilt toitu koju tellida. Samuti on teenus odavam kui Bolti või Wolti vahendusel koju tellitud toidul,“ lausus Jaanus, lisades, et tänaseks on platvormiga liitujaid ligi 60, kuid see arv kasvab iga päev. Ta tõi välja, et kojuveol on kaks lahendust — kas toidule ise restorani järele minna või toovad restoranid toidu koju enda olemasoleva teenindava personali abil.

Veebiplatvormiga on oodatud liituma kõik toitlustusasutused, kellel on huvi teenuse pakkumist jätkata ka sotsiaalse distantseerumise ajastul. „Olgu selleks pisikene kohvik maapiirkonnas või suur tippklassi restoran, kõik leiavad meie platvormil endale sobiliku teenuspakkumise,“ lausus Jaanus.

Restoraniäri puhverkiht on õhuke

White Guide restoranijuhi Baltimaade sisujuht Aivar Hanson usub, et Eesti restoranimaastik sünnib kriisis uuesti, äärmused ja liialdused kaovad. „Söögikohti oli Eestis ebaotstarbekalt palju, hind ei vastanud alati kvaliteedile. Selles osas mõjub kriis tervendavalt,“ lausus Hanson. Ta usub, et päevakorda tõuseb üha rohkem igapäevastele vajadustele suunatud toitlustamine ehk näiteks lõunasöögid. „Varasemalt ei võetud kuigi hästi omaks restoranide lõunasööke, isegi kui hea restoran pakkus lõunamenüüd sööklaga samas hinnaklassis. Inimene ikka läks sööklasse, kuna restoran tundus võõras. Nüüd on võimalus teistpidi ümber harjuda,“ selgitas Hanson.

Eesti toiduedendaja Hanson nentis, et Nosi.ee puhul on eriti tänuväärt see, et platvorm on sobilik ka Tallinna-välistele toidukohtadele. „Restoraniäri puhverkiht on hästi õhuke, väikelinnades ja maal see praktiliselt puudub. Ei ole vahendeid ega ka kompetentsi, et teha ise enda e-müügikanaleid ning kullerfirmade teenused puuduvad. Kuigi logistika organiseerimine on praegu kõikidele toitlustajatele uus ning suur väljakutse, siis töötajate hoidmiseks ning vahendustasude vähendamiseks saadakse sellega kindlasti hakkama,“ lausus Hanson.

Nimekirja liitunud restoranidest näeb veebilehelt www.nosi.ee, kas vaadates kogu valikut või valides rippmenüüst huvipakkuva piirkonna.

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.