Eriolukorra üheks suurimaks kannatajaks on turismi kõrval toitlustussektor ning tänaseks on paljud restoranid olnud sunnitud uksi sulgema — mõned ajutiselt, mõned püsivalt. Pisut paremas olukorras on olnud suuremate linnade toitlustusasutused, kes on saanud teha koostööd kullerfirmadega ning täita klientide kodudest tulevaid tellimusi. Samas on kliente varasemast vähem ning vahendajad küsivad kopsakat vahendustasu.

“Kuigi mõned restoranid on saanud tegevust jätkata läbi suurte kullerteenuste, mis on kättesaadavad vaid piiratud regioonides ning mis küsivad kopsakat vahendustasu, siis meie platvormi jaoks on oluline, et kõik toitlustusasutused saaks ka keerulisel ajal tegutsemist jätkata, maksmata seejuures üleliigset tasu vahendajale. Seetõttu lõime veebiplatvormi, mis lihtsustab kohvikutel ja restoranidel tellimuste vastuvõtmist,“ lausus Nosi.ee tegevjuht Ivar Jaanus. "Idee ettevõtmiseks tekkis enda suurest austusest Eesti restoranikultuuri vastu ning võimekusest kiiresti sobivat lahendust pakkuda," lisas ta.

Ühtne süsteem väiksema vahendustasuga

Nosi.ee abiga saavad toitlustusasutused endale ligipääsu online tellimissüsteemi koos Maksekeskuse lingiga, mida on lihtne lisada nii kohviku enda koduleheküljele kui ka jagada sotsiaalmeedias. „Tänu platvormile ei pea kohvikud ja restoranid hakkama looma enda süsteeme, vaid saavad aega ja ressursse raiskamata pakutavaid toite koheselt müüma hakata. Samuti on teenuse kasutamine nii toitlustusasutusele endale kui kliendile märkimisväärselt odavam kui Bolti või Wolti kojuvedu,“ selgitas Jaanus, lisades, et platvormi eesmärk ei ole teenida hõlptulu, vaid aidata toitlustussektoril kriisis ellu jääda. „Nosi.ee teenus on vaid 5 protsenti müügikäibest, sisaldades seejuures ka Maksekeskuse tasu. Samal ajal võtavad konkurendid suisa 20-30 protsenti vahendustasu,“ nentis Jaanus.

Veebiplatvorm Nosi.ee loodi üheskoos Eesti ühe suurima online mänge tootva ettevõttega Hypester OÜ, kellel on aastatepikkune veebipõhiste lahenduste loomise kogemus. „Süsteemi ülesehitamisel oli põhirõhk lihtsusel – toitlustusasutustel peab olema võimalikult lihtne teenusega liituda ning tellijal tellida. „Sisuliselt on kõikidel kohvikutel vaid ühe tunniga võimalik luua oma nii-öelda e-pood, et tellimusi vastu võtta. Samuti saab kohvik ise otsustada, kas pakub ainult kohapeal toidu kätteandmist või kojuvedu. Ühtekokku aitab see nii restorani tegutsemas hoida kui ka kullerfirmade vahendustasudelt kokku hoida,“ selgitas Jaanus.

  • Nosi.ee süsteemiga on liitunud juba esimesed toitlustusasutused ning tuleval nädalal luuakse juurde Nosi.ee veebilehele klientidele suunatud vaade, kuhu on koondatud kõik liitunud restoranid ja nende menüüd.


*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.