Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Aasta turundustäheks valiti Lyoness

 (49)
Lyoness Laitses
Lyoness LaitsesFotod: Raul Kalev

Marketingi Instituut koostöös Turundusraadio kuulajatega valisid 2014. aasta turundustäheks Lyonessi ostukogukonna, mis on suutnud läbi soovitusturunduse vaid pooleteise tegutsemisaastaga oma liikmeskonda Eestis kasvatada 75 000 inimeseni.

Lyonessile järgnesid Tallinna Ühisgümnaasium oma unikaalse moeetendusega „Totaalne Überglamuur“ ja helilooja Arvo Pärt, kes oma paljude kontsertidega Eesti riigi tuntuse eest hea seisunud.

Turundusraadio toimetaja Anu-Mall Naaritsa sõnul on Lyonessi näol tegemist eduka turundamise näitega, mida pole ehk väljastpoolt suurt näha, kuid mis see-eest on suutnud organisatsiooni kasvatada sisemiste soovitajate vilka tegevuse arvelt väga suureks ja mõjukaks.
Lyoness Eesti juht Ott Neeme märkis, et selline tunnustus tuli neile suure üllatusena. „Oleme teinud oma tööd pühendunult ja ilma suurema tähelepanuta,“ lausus ta, lisades, et suur osa ettevõtte turundustegevusest on üles ehitatud nende liikmete motiveerimisele, kes aitavad leida uusi liikmeid. „Sageli peetakse soovitusturundust millekski kahtlaseks, seetõttu on meile see tunnustus eriti oluline. Kõigile teistele tublidele ettevõtetele julgeksin soovitada, et ka nemad rohkem otseturunduse peale mõtleks, sest see on sageli odavam ja tulemuslikum kui eesmärkide saavutamine läbi kallite meediapindade,“ lausus ta.

Seotud lood:

Lyoness on Austriast pärit ostukogukond, mis pakub endaga liitunud inimestele kõigilt võrgustikuga liitunud kauplustes tehtud ostudelt „kuni 5% raha tagasi“, lisaks täiendavaid hüvesid, mis keskmise soodustuse üle 20% viivad. Organisatsioon tegutseb ligi 50 riigis ja sellel on üle nelja miljoni liikme. Eestis alustati tegevust 2013 aasta kevadel.

Kui 2013 aasta pälvi Aasta Turundustähe ansambel Winni Puhh, siis tänavune võitja erineb neist oma tegevuses üsna palju. Naaritsa sõnul näitab see vaid seda, et hea turundus on palju enamat kui vaid väga eriliste asjade tegemine. „Sageli, nagu ka Lyonessi puhul, on see pigem väga süsteemne, eesmärgistatud, motiveeritud ja personaliseeritud tegevus, mis võib toimuda vahetult kahe inimese vahel ilma igasuguse meedia tähelepanuta. Hindasime väga fännide lojaalsust, kes võitja poolt hääletasid,“ lausus Naarits.

Aasta Turundustähte valivad Turundusraadio kuulajad ja kõik teised inimesed internetihääletusel, kuhu seatakse üles kõik aasta jooksul raadio poolt Nädala Turundustähe pälvinud teod, inimesed ja projektid. Sel aastal oli kandidaate, kelle seast valida, 52.