Adidas on viimasel ajal arenenud turgudel oma positsioone kaotanud. Ettevõtte juhatuse esimees Herbert Hainer lubas tulevaks aastaks ettevõtte ajaloo kõige ambitsioonikamat brändikampaaniate, vahendab The Guardian.
„Pean pettumusega teatama, et pärast sellist suurepärast spordisuve oleme tunnitud tõdema, et ei suutnud oma suuri eesmärke täita,“ lausus ta. „Peame panuseid suurendama. Ma tahan võita. Ja on selge, et peame treeningmurule naasma“.

Haineri sõnutsi suurendab Adidas tuleva aasta turunduseelarvet 14 protsendile ettevõtte käibest varasema 13% asemel. Samm tähendab, et turunduseks kulutatakse umbes 200 miljonit eurot.

Adidase teise kvartali tegevuskasum kahanes 13 protsenti 220 miljoni euroni. Ettevõte langetas seetõttu ka selle aasta prognoose. Adidades langetas selle aasta kasumiprognoosi varasemalt 930 miljoni euro tasemelt 650 miljoni euro tasemele. Ettevõtte tulemusi mõjutasid arenevate turgude valuutade kõikumised, eriti Vene rubla nõrkus ning pettumuse toonud golfiüksuse müügitulemused.

Adidas plaanib 18-protsendilise käibelanguse läbinud golfiüksuse TaylorMade restruktureerida, kuid Hainer ei soostunud koondatavate töökohtade arvu avaldama.

Ligi kaks kolmandikku Adidase müügist on tulnud läbi kolmandate osapoolte, kuid nüüd plaanib ettevõtete avada rohkem firmapoode, sest need on kasumlikumad. Venemaal tõmmatakse aga müügikohtade avamisega tagasi. Ettevõtte suuruselt kolmandal turul Venemaal on Adidasel 1000 kauplust, kuid Ukraina kriis on nende atraktiivsust vähendanud.