Teadupärast on hollandlased ühed maailma parimad äriinimesed, läbirääkijad ja turundajad, kes on loonud oma kodumaast ka elektroonilise muusika Meka – seda nii muusikaürituste kui ka muusika tootmise poolest. Holland on olnud aastakümneid elektroonilise muusika pioneer – juhtinud ja mõjutanud kogu maailma elektroonilise muusika kulgu. Amsterdamis toimuvad aasta ringi ühed maailma parimad indoor- ja outdoor-muusikafestivalid. Lisaks meelelahutuslikule poolele on hollandlased osavalt kombineerinud ADE juurde konverentsi, kus räägitakse turundusest, ärist ja tehnoloogiast.

ADE programmis osaleb üle 5500 inimese ja võtab sõna üle 450 absoluutsesse muusikaeliiti kuuluja – kõiki võõrustavad 9 erinevat asukohta sügiseses Amsterdamis. Konverentsi teemad on jagatud üheksasse kategooriasse: ADE Pro, ADE Beamlab, ADE Beats, ADE Dance & Brands, ADE Green, ADE Next, ADE Sound Lab, ADE University ning Hard Dance Event.

Põnevaimad teemad meedia- ja turundusvaldkonna inimestele leiavad lahkamist ADE teemaplokkides Beamlab ja Dance & Brands. Esimene neist tutvustab suurtes kogustes uusi tarkvara- ja riistvaralahendusi DJ-dele ja produtsentidele. Kõike saab muidugi ise käega katsuda ja järele proovida, näiteks kuulata kõrvaklappidega, mida suudab bändi või DJ esinemise ajal teha Rolandi viimane süntesaatorite lipulaev.

Dance & Brandsi teemaplokk käsitleb peamiselt muusika, kaubamärkide, turunduse ja ürituste korraldamist. Igal aastal astuvad laval üles inimesed plaadifirmadest, raadiotest ja festivali korraldustiimidest. Mõistagi räägivad suurte brändide esindajad ka ise, miks ja kuidas nemad muusikasse panustavad, mismoodi toimib koostöö artistidega ning miks on mõistlik rakendada oma turundusvankri ette just nimelt muusika.

Aastaid oli ADE ürituse peatoetaja tehnoloogiahiid Apple, seejärel vahetati ta Samsungi vastu välja. Samsungi kaasatus kogu konverentsi ja festivaliteemasse oli ulatuslik. ADE-l oli fookuses Samsungi uus ja kauaoodatud mudel, millega toodeti ADE-lt sisu. Käidi backstage’ides, lavadel, konverentsidel, tehti intervjuusid ja muid aktsioone. Samsungi ja ADE turundajad „palkasid” seda tööd tegema noored ja hakkajad saadikud, kes olid riietatud nii ADE kui ka Samsungi logodega disainitud rõivastesse. Samsung brändina sai ADE-l turundades kõik, mis sealt üldse saada andis – ehe näide sellest, kui suur roll on kogu muusika- ja meelelahutustööstuses tehnoloogial. Tänavusel konverentsil tehnoloogiapartnerit peatoetajana ei ole, küll aga on tehnoloogia endiselt üheks läbivaks teemaks kogu konverentsi programmis.

ADE on maailmas au sees – see on parim koht, kus kuulata suurte festivalide korraldajate kogemusi, tuntud kaubamärkide turundusjuhte ja maailmatasemel staare, kes oma vaatevinklist mitmesugustest projektidest räägivad. Igal aastal on kohal ka Youtube'i ja Spotify esindajad, kes tutvustavad oma keskkondade uusi võimalusi. Näiteks sel aastal arutletakse Youtube’i teemaplokis selle üle, kuidas luua uuemaid videovorminguid, mis võiks n-ö viraalseks minna.

„Tomorrowland Case'i” teemaplokis arutleb üks Hollandi peamisi peavooluraadioid Radio 538 Tomorrowlandi muusikafestivali projekti üle. Nimelt moodustab tantsumuusika tähtsa osa Radio 538 DNAst. Nad on suurimate festivalide ja muusikaürituste partnerid ning nad teavad, kuidas jõuda oma sihtrühmani. Nad on leidnud osava kombinatsiooni raadio, televisoooni, online'i, sotsiaalmeedia ja ürituste vahel. Selle kohta, kuidas brändid saavad suurtes festivaliprojektides efektiivselt kaasa lüüa, esitab Raadio 538 oma versiooni Tomorrowlandi festivali näitel.

Eesti delegaatidest on ADEd väisanud peaaegu selle algusaastatest peale mitmed tuntud raadiohääled ja DJ-d, teiste seas Kristjan Hirmo, Meelis Meri, Urmas Kolsar, Kert Klaus ja Erlend Aav. Raadio 2 saatejuht Meelis Meri sõnas, et ADE on kõige tähtsam muusikatööstuse üritus terves maailmas ja selle mastaap on iga aastaga kasvanud. „Seal kohtun uute plaadifirmade, agentide ja mänedžeridega, et tutvustada oma uut produktsiooni ning luua uusi sidemeid artistide toomiseks Eestisse. See on tähtis koht, kus näidata, et oled muusikavaldkonnas aktiivne. Neli päeva aastas ei tundu olevat pikk aeg, ent ometi on see aeg Amsterdamis ülimalt töine ja tiheda graafikuga.”

Tuntud raadiohääl ja pidude sarja „Hirmo Faktor” eestvedaja Kristjan Hirmo sõnas, et ADE on parim koht, kus saada infot uute aktiivsete artistide kohta ning luua uusi sidemeid ja hoida vanu. „Olen ADE-l käinud juba üle kümne aasta. Mastaap on iga korraga kasvanud ja järjest põnevamaks läheb. Uut muusikat ja uusi artiste tuleb pidevalt juurde. ADE-l saab ürituste sarja eestvedaja alati kõige värskema ülevaate valdkonnas toimuvast.”

Muusika on suurepärane relv, mida turunduses kasutada. Muusika puudutab meid kõiki – keda vähemal, keda rohkemal määral. Muusikaga loome meeleolu, meelsuse ja emotsiooni, mis on ostuotsusel võtmetähtsusega. Kuidas keegi muusikat oma turundustegevuses ära kasutab, on juba iga brändi enda oskuslik lähenemine.

Amsterdam Dance Event on maailma suurim muusikatööstuse konverents ja festival, kus viie päeva jooksul esineb üle 450 rääkija ja mida külastab 5500 konverentsihuvilist.