Coop Panga lansseerimine oli mitmeski mõttes väga põnev turunduslik ülesanne. Esiteks oli Coopi enda bränd sel hetkel veel üsna värske ja väljakujunemisel. Teiseks ei olnud keegi Eestis teinud ju jaeketi kõrvale panka, mistõttu ei saanud ka keegi öelda, et seda tehakse nii või teisiti ja kõik mõistsid, et see saab olema uus lahendus. Kolmandaks, kõik said aru sellest, et tegemist on väga keerulise ülesandega, sest Eesti panganduse turg on tihe - Eestis oli selleks hetkeks ametlikult 16 pangalitsentsiga panka.
Tänaseks on Eestis tegutsevatel pankadel ligi kaks miljonit eraklienti, mis tähendab sisuliselt, et igal teisel eestlasel või isegi peaaegu iga eestlane on kahe panga klient. Selleks, et siseneda nii tihedale turule, peab millegagi selgelt eristuma ja tegema asju teisiti. See oli ka meie jaoks üks oluline põhimõte, mille osas ei olnud sellist tunnet, et keegi oleks kätt ette pannud. Siinkohal tahan tunnustada Coop Panga juhti, kes tuli ideedega kaasa ja kes pigem ootaski selliseid ägedamaid lahendusi, selle asemel, et neid kuidagi pärssida.
Coop Panga loomisel tuli ühendada pangandus jaekaubandusega. Kuivõrd keeruline oli teha inimestele selgeks, et Coop, mille abil saab igapäeva toidulauda katta, võiks nüüd ühtlasi olla nende rahaasjade haldaja?
Ma arvan, et suures osas see protsess kindlasti veel kestab. Ideel endal oli aga tegelikult kliendi jaoks alustala olemas, sest Coop Finants, mis 2011. aastal Säästukaart Plussiga turule tuli, pakkus hiljem ka väikelaenu. Niisiis mingi harjumus sellest, et ta saab kauplusest finantsteenuseid, oli juba varem olemas. Ma arvan, et me lansseerimise ära Coop Panga brändi, selle sõnumi ja missiooni, aga selgitustöö jätkub ja see on pikaajaline protsess.
Kuidas erinevad jaekaubanduse ja panganduse kliendid sihtrühmadena?
Jaekaubandust ja pangandust eristab sihtgrupi mõistes see, et kui jaekaubanduse kliendid on valmis suhteliselt lihtsalt liikuma ühte või teise poodi, siis panganduse kliendid mitte.
Võin ka enda käitumist hinnates tõdeda, et käin küll Coopi kauplustes kõige rohkem, aga kui mul jääb teepeale teine pood, siis ma võtan sealt, kust ma saan selle kõige kiiremini kätte. Panganduses tehakse aga pikemaajalised valikud ning pakkujat on keerulisem vahetada.
Kuidas motiveerida klienti tegema see viimane lüke ja vahetama oma panka?
Ühelt poolt oleme teinud reklaami ja teiselt poolt muutnud Coop Pangaga liitumise võimalikult lihtsaks. Tegime esimese pangana Eestis võimaluse "liituda välja tulemata" ehk siis liitumiseks ei pea pangakontorisse minema ja seda saab teha mugavalt veebi vahendusel.