Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

EASi esindaja Hiinas: pakenditel peavad olema nii tähed, raketid kui ka värvilised vikerkaared

 (1)
EASi esindaja Hiinas Priit Martinson
EASi esindaja Hiinas Priit MartinsonFoto: Priit Simson

Hiina turule minekul tuleb olla valmis kulutusteks. Ühe toote või ettevõtte turule toomiseks tuleb planeerida minimaalselt kolm aastat, tõdeb EASi Hiina-välisesindaja Priit Martinson.

Martinsoni sõnutsi peab Hiina turule suunduja olema valmis kulutusteks. “Jääda lootma sellele, et leitakse edasimüüja, kes kogu turunduse ja pakendamise ja läbirääkimise enda peale võtab – selleks on minimaalne võimalus,” kinnitas ta intervjuus Ärilehele.

Martinsoni sõnutsi on nad enda kogemuste najal õppinud, et ühe toote või ettevõtte Hiina turule toomiseks peaks planeerima minimaalselt kolm aastat. Ja umbes kahe inimese puhul kohapeal tegutsemiseks tuleks arvestada püsikulusid umbes 200 000 eurot aastas.

Väga vähesed Eesti ettevõtted on aga tema sõnul nõus panustama aega ja raha, mida uue turu avanemine nõuab. “ Kui võtta mõni Eesti toiduaine, siis ilma et sa sellele Hiina televisioonis ja meedias reklaami teeksid, jääb see kusagile alla riiulile tuhandete teiste toodete vahele. Tegelikult eksisteerivad seal samad põhimõtted, mis meilgi: kaupa ostetakse siis, kui see on inimesele tuttav ja usaldusväärne,” lausus Martinson.

Väga oluline on Hiina turul Martinsoni sõnul pakend.
Kui vaadata poodides kohalikke Hiina tooteid, siis mõni pakend näeb nii suurepärane välja, et sa eeldad, et see on kallis, kuid tegelikult on see madalama hinnakategooria grupis, rääkis Martinson. “ Pakend on üks asi, mis Hiinas loeb, sest siis hakkab see riiulis rohkem silma. Kuna paljud asjad lähevad kingituseks, siis on pakend veel eriti määrav,” tõdes ta.

Meie pakendid on Hiina turu jaoks Martinsoni sõnul kindlasti liiga tagasihoidlikud. Hiina turule pürgija peaks silmas pidama, et tooteid tuleb kohaliku turu jaoks oluliselt kohandada. “Stiilitunne on väga erinev: kui meie joon on minimalistlik ja põhjamaine, siis Hiinas peavad pakenditel olema nii tähed, raketid kui ka värvilised vikerkaared,” lausus Martinson.

Näiteks Eesti meemüüja Meveda tegi suurepäraselt, et pakendas mee ilusasse karpi. “Hiinlaste jaoks on väline külg alati olulisem kui sisemine,” kinnitas Martinson. Meemüük läks hästi, nad leidsid kohaliku partneri ja müüsid mett teleturu kaudu ning plaanitust rohkem. Lõpuks tekkis probleem, et Eestist polnud nii palju kaupa peale tulemas.

Täispikka intervjuud Priit Martinsoniga saab lugeda siit.