Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Eesti Aasta Turundustegu 2014 Grand Prix: "Unistuste puhkus"


Eesti Aasta Turundustegu 2014 Grand Prix: "Unistuste puhkus"
Aasta Turundustegu 2014 Grand prix "Unistuste puhkus"Marko Mumm

Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus" võitis eile Password 2015 galal žürii hääletuse tulemusel kõrgeima tunnustuse turunduse valdkonnas Eestis. Töö teostasid TÜ Kliinikumi lastefond ja Newton Marketing, vahendab Best Marketing.

"Unistuste puhkus" pälvis Passwordil lisaks peaauhinnale ka Aasta Turundustegu 2014 avaliku sektori kategooria võitja tiitli.

Võidutöö kirjeldus:

Eestis on rohkem kui 6000 puudega last, kellest üle 4000 vajavad professionaalset hoiuteenust. Selleks, et päästa selliste laste lapsevanemad psühholoogilisest ja füüsilisest murdumisest ning perekondade lagunemisest, on vaja anda lapsevanematele võimalus väikeseks hingetõmbeks oma pidevat järelvalvet (24/7) vajavate laste juurest. Kuid 2014. aasta seisuga oli Eestis ainult 1 asutus, mis suutis sellist teenust pakkuda ning riigipoolne abi probleemi lahendamiseks vaid sümboolne.

Ülesanne: Luua annetuskampaania, et koguda 55 000 €, mille abil avada aasta jooksul 4 uut hoiukodu puuetega lastele. Pikem strateegia oli suunata teema lahenduse suunas liikuma ning tekitada ühiskondlik kandepind ja surve saamaks projektile edasiseks riigi rahastus.

Lahendus: Kuna puuetega laste vanemate jaoks on isegi üksainus vaba päev kättesaamatu unistuste puhkus, siis ehitati sellele mõttele üles kampaania loovlahendus. Lisaks massimeediale kaasati partnerid (teatrid, kinod, spad, kohvikud, piletimüüjad, Tallinna lennujaam), kes levitasid kampaania sõnumit enda kanalites ja tekitasid seeläbi kontrasti paljudele peredele tavalise igapäevase puhkuse ja meelelahutuse ning mõnedele inimestele täiesti kättesaamatu “unistuste puhkuse” vahel.

Tulemused: Rahaline eesmärk täideti ja annetustega koguti pisut enam kui 55 000 €. Selle abil avati 1 aastaga 4 hoiukodu. Samuti suutis kampaania äratada riigi, kes panustas omalt poolt 15%. Sotsiaalministeerium kaasas Euroopa Sotsiaalkindlustuse Fondi, mis 2014 - 2020 paigutab raske puudega laste hoiuteenustesse, tugiisikute koolitusse ning transpordi arendusesse Eestis üle 30 miljoni euro! Seega avatakse lähiaastatel vähemalt 1 hoiukodu igas maakonnakeskuses! Unistuste kampaania. Unistuste tulemus.

Kampaania "Unistuste puhkus" teostajad:

Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi tegevjuht Küllike Saar
Meediaagentuur: Vizeum – Elle Aadusaar, Eve Järve
Loovagentuur: Newton – loovjuht ja copywriter Madis Ots, projektijuht Rivo Räim, disainer Anne Vahermaa
Tootjad: Kuukulgur – režissöör Jan-Erik Nõgisto, produtsendid Priit Aus ja Alvar
Reinumägi; Kliff ja Klaus – fotograaf Aivo Kallas

Turundustegu 2014 finaali jõudsid:

Ärikategoorias:

Starman TV Everywhere. Esitaja: Starman.
Bigbank - refinantseerimise eripakkumine Swedbanki klientidele. Esitaja: Bigbank.
Elisa Raamat, esitaja: Elisa Eesti.
Laagri City Kontserdimaja. Klient: City Motors. Esitaja: agentuur MUST.
R-Kiosk - ajalehekioskist tänavatoidukultuuri eestvedajaks. Esitaja: R-Kiosk.

Avaliku sektori kategoorias:

ETV saatejuhtide vahetus. Esitaja: ERR.
Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus". Esitajad: TÜ Kliinikumi lastefond / Newton.

Aasta Turundustegu 2014 žüriisse kuulusid:

1. Sigrid Saar, Aasta Turundustegu 2013 võitja, SKY PLUS I RETRO FM turundusjuht
2. Eha Talvist, IDEA Groupi Eesti juht
3. Margus Sameli, Dentsu Aegis Grupi Baltikumi tegevjuht (12.03 koosolekul asendusliikmena Vizeumi juht Eve Järve)
4. Gert Lee, Taevas Ogilvy strateegiline planeerija
5. Karin Kanepi, Elisa turundusjuht
6. Liivi Tadolder, Liviko turundusdirektor
7. Alar Pink, Tere turundusdirektor
8. Kristi Seppel, Rocca al Mare ja Kristiine keskuste turundusjuht
9. Rivo Räim, Newtoni juht

Eeskätt tulemuslikkust ja turunduslikku ideed hindav konkurss Aasta Turundustegu toimus best Marketingi eestvedamisel juba 16. korda.

Meenutuseks varasemad Aasta Turundustegu võitjad:

Loe veel

2013: Retro FM nimevahetus
2012: Lennusadama avamine
2011: Prisma „Hinnagarantii“
2010: Leiburi „Saib” lansseerimine
2009: SEB spordisponsorluse programm "SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis!"
2008: Üleriigiline prügikoristuskampaania "Teeme Ära!"
2007: SEB alustava ettevõtte stardipakett „Tee oma äri!”
2006: Hansa Varakindlustuse turuletoomine
2005: Hansapanga NPNK lansseerimine
2004: Sampo Panga pangavahetuskuu
2003: Radiolinja "Kõige ilusam leviala" kampaania
2002: Eurovisiooni lauluvõistluse korraldamine
2001: EMT kaubamärgi taasesitus (Lepatriinu)
2000: Hansa Liisingu EGO kaardi lansseerimine
1999: A Le Coq-i kaubamärgi turuletoomine