Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Kuldmuna 2015 üllatas: välja anti kaks Grand Prix auhinda! Vaata võitjaid!

 (2)
Kuldsed munad
Kuldsed munadFoto: Scanpix, Panther Media

Täna õhtul toimunud Kuldmuna 2015 gaalal anti kategooriateülene peaauhind Grand Prix välja lausa kahele tööle. Võitjateks kuulutati agentuuri Age Mc Cann maanteeameti kampaania eest "Sõber ei lase purjus sõpra rooli", innovatsiooni Grand Prix sai Öölooma graafiline disain.

Kuueteistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideeris sel aastal 410 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias.
Finaali pääses neist 178 tööd.

Kuldmunasid anti sel aastal välja 24, hõbemunasid 22 ning pronksmunasid 29.

Need jagunesid järgmiselt:

Aasta digiagentuur: Fraktal
Aasta reklaamiagentuur: AgeMacCann
Aasta üritusturundusagentuur: Stiilikanal
Aasta meediaagentuur: IDEA
Aasta suhtekorraldusagentuur: PR Concept
Aasta disainiagentuur: Kontuur Leo Burnett

Oma muna said ka parimad kliendid, neid oli seekord koguni kaks: maanteeamet ja Ööloom.

Lisaks Kuldmunadele antakse konkursi raames välja ka Elutöömuna, millega tunnustatatakse valdkonna arengusse eriliselt panustanud isikut. Sel aastal sai selle väärika auhinna Hans H. Luik, kelle initsiatiivil ja eestvedamisel on Eesti turundusmaastik viimase 25 aasta jooksul jõudsalt arenenud. Ta oli 1991. aastal Eesti kaasaegse reklaamituru, -valdkonna looja. Suuresti just tema initsiatiivi ja aktiivse tegevusetulemusena Eestis kaasaegne reklaamiturg üldse tekkis. Ta on Eesti esimese reklaamiagentuuri Age asutaja. Reklaamteeb ajakirjanduse võimalikuks , ajakirjandusel on aga oluline roll demokraatia valvekoerana. Kaks valdkondatäiendavad üksteist, sõltuvad teineteisest, on sünergias jaloovad ühiskonnale olulist lisaväärtust.

Seotud lood:

"Reklaamimunade" kategoorias võttis võidu ja sai Kuldmuna agentuur Utopia raadiole Sky + tehtud reklaamklipi eest "Ving".

Hõbemuna viis koju reklaamiagnetuur Optimist telereklaami eest EMT SUPER kõnekaardile "SUPER: Love Song".

Pronksmuna omanikuks kuulutati agentuur Paprika Latino, kes tegi telereklaami Kosmos IMAX kinole.

Loovusfestivali Kuldmuna 2015 raames toimus ka Noortekonkurss Pesamuna, kus kuni 28-aastased loojad said mõõtu võtta, sel aastal laekus konkursile 19 tööd. Noortekonkursil tuli osalejatel seekord 48-tunni jooksul oma loovus proovile panna kampaania väljatöötamises, mis adresseerib üht olulisemat sotsiaalprobleemi-koolikiusamist.

Võitjaks osutus Maret Kruve kamaaniaga #julgeöelda, mille eesmärk on tekitada diskussiooni teemal, kuidas kõrvalseisjana kiusamist takistada.

Kuldmuna toimub järjepideva Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates aastast 1998 eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on 2013. aasta kevadel asutatud Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. ETKAL-i eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.