Tallinnas toimunud Creative Unioni korraldataval ürituste sarjal Ambition, alapealkirjaga "Loovus ja uus meedia", rõhutas Viik, et igasugused taustteadmised - sotsiaalsed, kultuurilised kui ka religioossed - võivad olla määravaks tehnoloogiliste lahenduste vastuvõtmisel. "Võtame näiteks Eesti ID-kaardi. Oleme aastaid aidanud üritada sama teha Gruusias ja praegu ka Ukrainas, kuid selle õnnestumisel on väga suureks takistuseks see, kui patriarhid peavad inimeste numbritega määratlemist halvaks endeks," tõi ta näiteks.

Sellest lähtuvalt tõdes Viik, et igasugune tegevus, nii ka digilahenduste kasutuselevõtt, peab olema läbimõeldud. "Ei tohi üle doseerida maitseainetega, mida ei oska kasutada," juhtis ta ettevõtjate tähelepanu sellele, et kuigi võimalusi näib palju ja lahendused on kättesaadavad, siis tulemust saavutada aitavad vaid need, millega oskame ümber käia.

Uue meedia teemadel võtsid sõna veel kommunikatsioonibüroo Dalton juht Ivo Kallasmaa, portaali Geenius.ee asutaja Henrik Roonemaa ning UK-st pärit ja Eestis kanda kinnitanud ettevõtja Robin Hawksworth.

Ivo Kallasmaa tõdes mitmetele edukatele rahvusvahelistele kogemustele tuginedes, et ettevõttele kampaania loomisel ei tohi hoolimata uue meedia laialdastest võimalustest unustada ka n-ö traditsioonilist meediat. "Kordaläinud kampaania tähendab seda, et läbi on mõeldud strateegiliselt kõik sammud ning enamasti algavad need ikkagi just traditsioonilise meedia kaasamisest. Uus meedia annab seejuures võimaluse leida traditsioonilisele meediale väljund, et veelgi täpsemini jõuda sinna, kus on kliendid," ütles ta.

Ajakirjaniku vaatenurga uue meedia kasutamisele andis Henrik Roonemaa, kelle sõnul on tehnoloogia kiire areng loonud küll võimaluse teha meedia igatepidi kättesaadavaks, kuid see on toonud ka keerukaid tagajärgi. Üheks selliseks on harjumus tarbida tasuta sisu, mida samaaegselt ka jõuliselt kritiseeritakse. "Me kurdame sageli selle üle, et klikimajandus on pealiskaudne ja õudne, aga samas pole kvaliteetse meedia sisu eest ka nõus maksma," nentis ta.

Eestis tegutseva Indoor.Ninja müügidirektor ja Nexperience'i asutaja Robin Hawksworth tõi omalt poolt välja, et kuigi uus meedia ja sellega kaasnevad tehnoloogilised võimalused tekitavad kiusatuse turundada korraga tuhandetele inimestele, siis õigem oleks keskenduda nendele üksikutele, kes aitavad jõuda tuhandete või isegi miljonite inimesteni.

Esimene Ambitioni meistriklass "Loovus ja raha" sai alguse 9. augustil, kui sõna võtsid Hooandja ja Fundwise'i asutaja Henri Laupmaa, Nasdaq Tallinna juhatuse esimees Kaarel Ots, Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsioonijuht Sirle Arro, LHV institutsionaalse maaklertegevuse juht Ivars Bergmanis ja reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann. Järjekorras kolmas Ambitioni koolitus pealkirjaga "Loovus ja järjepidevus" toimub juba 18. oktoobril Navigatori ärimajas.