Pettus: Mercedese veebireklaami vaatas rohkem roboteid kui inimesi
Mercedes-Benzi viimase online reklaamikampaania üht osa vaatas rohkem automatiseeritud arvutiprogramme kui päris inimesi, selgub Briti majanduslehe Financial Times kätte sattunud dokumentidest.
Reklaamid paigutas kogemata petturkülgedele Nasdaqil noteeritud ligi miljardi dollari suuruse turuväärtusega reklaamitehnoloogia ettevõte Rocket Fuel.
Ebameeldiv intsident tõstatab taas järsult päevakorda pettuste osakaalu kiiresti kasvaval online reklaamiturul. Mullu kasvas turg 15 protsenti 120 miljardi dollarini.
Mercedes-Benzi puhul avastas kahtlase liikluse reklaamipettuste uurimisega tegelev Briti ettevõte Telemetry. Viimane tegi kindlaks, et 365 000st Rocket Fueli kolme nädala jooksul avaldatud reklaamivaatamisest 57 protsenti „vaatasid“ arvutiprogrammid, mitte inimesed.
Mercedes teatas, et kogu kampaania mahust moodustasid küsitavad vaatamised vähem kui kuus protsenti ning Rocket Fuel maksis nende eest raha tagasi.
Majandusleht kirjutab, et miski ei viita sellele, et reklaamitellijate ning onlinekirjastajate vahendajana tegutsev Rocket Fuel oleks olnud pettusest teadlik.