Divisioni esindaja Aigi Sool kahetseb juhtunut ja peab seda valusaks õppetunniks nii oma ettevõttele kui sektorile laiemalt.

„Vabandame originaaltööde autori, kliendi, reklaamisektori ning kõigi teiste osapoolte ees ja teeme kõik endast oleneva, et tekkinud olukorrale lahendus leida ning tulevikus sarnaseid vigu vältida,“ ütles Sool. „Saime valusa õppetunni, mis on kahtlemata õpetlik nii meile kui teistele reklaamitegijatele. Kutsume kõiki üles oma allhankijate loodut veelgi tugevamalt kontrollima.“

Sool tõi välja, et konkursile esitatud 20 tööst koosnevast seeriast 18 on Vladimir Prjadilshikovi ja Andrus Lemberi omalooming.

Divisioni teatel on kahe probleemse töö autor Kadi Hugo kokku leppimas algautorile Malika Favre'ile tehtud kahju kompenseerimises.

ETKALi juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul tegi Divison aumeheliku otsuse, mida tunnustab kogu ETKALi juhatus. „Kahju on neist Divisioni disaineritest, kes tegid ära 90% tööd, mille puhul oli tegemist 100% omaloominguga ning mis väärinuks auhinda. Võttes arvesse sektori rolli ühiskonnas ja loovusvõistluse Kuldmuna mainet, ei saa me plagiaati kuidagi tolereerida,” sõnas Kallasmaa.

Kadi Hugo ütles eile Delfile, et tegu on nö "telefonimängu" käigus juhtunud õnnetusega. "Minu hinnangul on juhtunu asjaolude halb kokkusattumus, mis sai juhtuda suuresti seetõttu, et mul ei olnud võimalik osaleda projektis algusest lõpuni. Agentuurides on levinud, et kavandi ja idee edasiandmiseks kasutatakse stiilinäidisena valmis illustratsioone. Kui stiil on välja valitud, siis hilisema töö käigus võetakse moodboardist küll inspiratsiooni kuid luuakse originaallooming. Minu roll kõnealuse projekti puhul lõppes ideekontseptsiooni üleandmisega agentuurile. Seoses aja jooksul projektis toimunud inimeste muutustega ei jõudnud informatsioon erinevate kujunduste ja tööfailide kohta ilmselt töö reaalse teostajani," sõnas ta.