Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Podcastide kuulatavus on märgatavalt kasvanud. On parim aeg reklaamiraha taskuhäälingusse suunamiseks

 (3)
Raadiosaate salvestus 22.08.2019
Raadiosaate salvestus 22.08.2019Foto: Andres Putting

Praegusel ajahetkel, kui maailma on tabanud viirusepuhang, majandus langeb, inimesed tarbivad tooteid ja teenuseid rohkem kodust, on ka podcastide kuulatavus märkimisväärselt kasvanud. On ideaalne aeg suunata oma reklaamiraha podcastidesse.

Maailmas on ligi 700 000 erinevat podcasti (taskuringhäälingut), neid leidub rohkem kui 100 erinevas keeles ja nende populaarsus kasvab kiirelt. Podcast kui formaat ei ole ka Eesti inimesele võõras. Eestis tegutsevad raadiojaamad on juba mõnda aega võimaldanud oma kodulehelt ja äppidest jutusaateid järele kuulata. 2018. aasta oktoobrikuus tõi Delfi turule oma podcastide keskkonna Delfi Tasku, mille saateid on kuulatud 1,5 aastaga kokku rohkem kui 8 miljonit korda. Delfi podcastid on kuulatavad kõikides suuremates rakendustes nagu Spotify, iTunes, Soundcloud, Google Podcasts, Castbox jne.

Puhkenud kriisi ajal on paljud ettevõtted raskustes ning turunduskulud viidud miinimumini või sootuks külmutatud. Paralleelselt tegutsevad aga ettevõtted, kellel hoolimata kriisist läheb hästi või koguni veel paremini kui enne koroonaviirusega seotud kriisi. Praegusel ajahetkel, kui maailma on tabanud viirusepuhang, majandus langeb, inimesed tarbivad tooteid ja teenuseid rohkem kodust, on ka podcastide kuulatavus märkimisväärselt kasvanud.

Podcastides on mitmeid erinevaid võimalusi oma ettevõtte sõnumi edastamiseks:

- Toota ja paigutada spetsiaalselt saatele toodetud reklaamsõnum ette, keskele, järele

- Kaasata oma ettevõtte sõnumi levitamiseks vastava podcasti saatejuht (product placement)

- Olla kaasas oma ettevõtte brändinguga saate kujundustel online-kanalites

- Toota koos Ekspress Meediaga täiesti eraldiseisev podcast sinu ettevõttele olulisel teemal

Podcastid on Eestis uus reklaamikanal, kus tekivad omad uued fännid, kes pidevalt kuulavad saateid ja ootavad, millal ilmub järgmine värske episood. Seega on vaja, et podcastide ilmumisel oleks oma kindel aeg ja graafik. Ettevõtte kontekstis on oluline järjepidevus ehk tuleks leida ja/või välja töötada saade, millega olla kaasas pikemal perioodil.

„Meie majas podcastide tootmine on kiire ja kvaliteetne ning oleme alati valmis koos kliendiga välja mõtlema uut formaati või kohendama olemasolevaid, et igaüks leiaks oma toodete ja teenuste sõnumi levitamiseks õige formaadi," kinnitas Ekspress Meedia veebireklaami osakonna juht Sander Maasik.

Ekspress Meedial on täna Eestis suurim podcastide platvorm Delfi Tasku, mille kõik saated on leitavad üle maailma erinevatest rakendustest nagu Spotify, iTunes, Castbox, Google Podcasts ja paljudest teistest rakendustest. Meiega saab ühendust aadressil podcastid@ekspressmeedia.ee.