Procter & Gamble vallandas Saksamaal pesuvahendi Ariel pakenditega pahameeletormi
Procter & Gamble vallandas Saksamaal pahameeletormi, kui ostjad avastasid müügilt uued pesuvahendi Ariel pakendid, millel ettevõte oli teadmatusest kasutanud neonatside koodi. Procter & Gamble vabandas valestimõistmise pärast kõikide ostjate ees.
Raevus ostlejad jagasid sotsiaalmeedias Arieli pakendite pilte, kus ilutses suurelt number 88, vahendab uudisteagentuur AP. See on tundlik number, sest ultraparempoolsed ekstremistid kasutavad seda sageli särkidel kui koodi.
Kuna natsisümboolikat ei tohi avalikkuse ees kasutada, sümboliseerib number 8 tähestiku kaheksandat tähte H. Ning number 88 esindab fraasi "Heil Hitler“. Sarnaselt on number 18 tähendus „A.H“ ehk Adolf Hitler.
„Meil on väga kahju, kui pakendid tekitasid valestimõistmist ning ebaõigeid seoses ja distantseerime end selgelt igasugusest ultra-parempoolest ideoloogiast,“ teatas Procter & Gamble pressiesindaja Gabi Hassig. Numbrid 88 ja 18 pidi tema kinnitusel näitama, mitu pesukorda on ostjal pakenditäie pesuvahendiga võimalik pesta.