“Pigem on tegemist tõele näkku vaatamisega - saadi selline tulemus, mida ka küsima mindi. Selles mõttes on justkui kõik korras. Crowdsourcing-projektid annavad harva häid lõplikke tulemusi,” leidis Laasik.

Crowdsourcing-projekti edukaks läbiviimiseks kaasatakse lõpufaasis alati professionaalne tiim. Crowdsourcing on oma olemuselt kaasamistehnika ja seetõttu ei osale tavaliselt seal antud valdkonna spetsialistid,” selgitas Laasik.

Tegelikult ei ole Laasiku sõnul üldse esmatähtis, mis täpselt on logol kujutatud, vaid väärtuste kogum selle ümber. “Ei saa väita, et rukkilill on parem kampsunist või kehvem ruunikirjast. Määravaks saavad hoopis seosed nende ümber. Eesti identiteet laiemas plaanis ei ole logo või graafiline käsitlus,” märkis ta.

“Eesti identiteet on Eestiga seonduvate teadmiste, hoiakute ja väärtuste kogum. Ükskõik, millise graafilise käsitlusega välja ei tulda, peab seda sisuga täitma, pidades silmas neid, keda kõnetada soovime,” lisas Laasik.

Alles seejärel saab Laasiku sõnul öelda, kas mõni tegevus on läbi kukkunud või mitte, kui näeme, kas see on toonud meile soovitud ja reaalselt mõõdetava tulemuse.