Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Trendid - roheline turundus ja kuidas ökotoodetega kasumisse jõuda

 (6)
Trendid - roheline turundus ja kuidas ökotoodetega kasumisse jõuda
Kadri Mäesalu.

Kas roheline mõtteviis algab ettevõtte missioonist, reaalsetest tegevustest, hoopis elustiilist või tootest? Rohelisema ja teadlikuma elustiiliga tarbijate sihtrühm on täpsemaks kujunemas ning järjest laienemas. Nad on teadlikud ja tundlikud ning nendele meelejärgi olemine on järjest suurem väljakutse. Kes sihtrühma elustiili ja harjumusi tegelikult mõjutavad?

On ju suurem osa öko-tooteid ja teenuseid kallimad, nii et kõik huvilised endale loodustooteid lubada ei saagi. Samas on ettevõtteid, kes suudavad ja oskavad ettevõtte ja toodetega laieneda nii Eestis kui rohelise mõtteviisiga tooteid eksportida. Kuidas ja mis võtetega jõutakse kasumini?
Eestis on mitmeid edulugusid rahvusvaheliselt läbi löönud firmadest. Üks firma, mis on oma kaubad nõutuks teinud, on küünalde ja looduskosmeetika tootja Joik. Enamik inimesi Eestis on seda nime küll kuulnud, kuid kaugeltki mitte kõik pole kursis, mis firmaga on tegu ja mida täpsemalt nad toodavad.

Rääkides lühidalt, on tegemist Eesti praeguse edukaima looduskosmeetikat tootva ettevõttega, kõik tooted valmistatakse käsitööna, need on võimalikult naturaalsed ja looduslike koostisosadega, samas kauni välimuse ja heade lõhnadega. Mis tähendab aga omakorda seda, et looduslik ei pea alati olema lõhnatu või kole. Kõlab ju hästi?

Firma algusaastad on muinasjutulised - asutaja otsis kvaliteetseid ja hästi lõhnavaid aroomiküünlaid, kuid pettus kordi lubatud lõhnaelamuses. See andis indu süveneda ise lõhnaküünalde põnevasse maailma ja õppida valmistama selliseid küünlaid, mis põleksid kvaliteetselt ja puhtalt ning mille aroom annaks au lubatud lõhnale. Aastatepikkune töö ja katsetamine on viinud sihile – lisaks küünalatele on tootevalikus ka seebid, kehaõlid ja -kreemid, vannitooted ja viimaks ka käte-jalgade ning näohooldustoote
Tänaseks on hobist kasvanud välja täismahus ettevõte. Sellegi poolest - klassikalist müügitegevust viljeles Joik rohkem firma algusaegadel.

Seotud lood:

Raja taha pääsemiseks tehakse ka täna müügitööd. “Meie sõnum ka teistele Eesti ettevõtjatele on see, et aktiivsele müügitegevuse peaks eelnema tugev tootearendus ning turundusmaterjalid peavad olema korralikud ning turundustegevus aktiivne – küll siis ka müük järgneb,” selgitab Joiki turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.

Et kuulda täpsemalt, kuidas ökoturundus hetkel toimib, tule Tallinn Marketing Weekile kuulama rohkem lugusid rohelisest turundusest. Lisaks Kadri Mäesalule esinevad Katrin Jõgisaar (Bioneer.ee), Aigi Vahing (Lilleoru MTÜ), Lauri Lainjärv (Bliss) ja Kristina Dryža, futurist ja trendide ennustaja Austraaliast. Rohelise turunduse seminari toimub 18. mail kell 15-17 Tallinki laeval Victoria I (laev on sadamas). Täpsemalt saab lugeda siit.